[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: English ::
:: دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1386 ) ::
جلد 5 شماره 4 صفحات 64-76 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی سبک های یادگیری دانش جویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان تربت حیدریه سال1386
حسین رنجبر 1، حبیب ا. . اسماعیلی
1- ، ho_ra72@yahoo.com
چکیده:   (7590 مشاهده)

  مقدمه: سبک یادگیری عامل مهمی در فرآیند آموزش و یادگیری است. افراد سبک های یادگیری متفاوت و منحصر به خود را دارند. اطلاع از روش های یادگیری دانش جویان می تواند به ارائه تدریس متناسب با سبک فردی آنان کمک نماید. لذا این مطالعه با هدف تعیین سبک های یادگیری دانش جویان پرستاری و مامایی انجام گردیده است.

  مواد و روش ها : این مطالعه یک پژوهش توصیفی- تحلیلی است که به شکل مقطعی و بر روی تمامی دانش جویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان تربت حیدریه اجرا گردیده است. در این پژوهش سبک یادگیری دانش جویان و ارتباط آن با متغیر هایی همچون سن،ترم تحصیلی،رشته تحصیلی و معدل نمرات پیشرفت تحصیلی دانش جویان مورد برسی قرار گرفته است. جهت گرد آوری داده ها از سیاهه سبک یادگیری کلب استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss و آزمون های آماری کای دو و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل گردید.

  نتایج: بین سبک های یادگیری واحد های مورد مطالعه تفاوت معنی داری مشاهده شد(p<0.001).در این پژوهش سبک های غالب در بین دانش جویان پرستاری و مامایی سبک انطباق یابنده(0/86 درصد) و واگرا (6/17 درصد) بود.

بحث و نتیجه گیری: ضروری است مربیان مربوطه به سبک های یادگیری فراگیران خود توجه نموده و از سبک هایی که با کمک آن فراگیران بهتر و بیشتر به امر یادگیری می پردازند آگاه گردیده و به ارائه تدریس مناسب با سبک فردی آنها اقدام نمایند تا نتایج آموزشی بهتر و مؤثرتری به دست آید .
واژه‌های کلیدی: سبک یادگیری، نظریه کلب
متن کامل [PDF 217 kb]   (3091 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ranjbar H, Esmaili H. A Research on the Learning Styles and preferences of the Students at Torbat Heydariyeh Nursing and Midwifery, 1386. J Urmia Nurs Midwifery Fac. 2007; 5 (4) :64-76
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-51-fa.html
رنجبر حسین، اسماعیلی حبیب ا.... بررسی سبک های یادگیری دانش جویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان تربت حیدریه سال1386. مجله پرستاری و مامایی ارومیه. 1386; 5 (4) :64-76

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-51-fa.html

دوره 5، شماره 4 - ( زمستان 1386 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه  Journal of Urmia Nursing And Midwifery Faculty
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 786 queries by yektaweb 3461