دوره 13، شماره 1 - ( فروردین 1394 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 89-84 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- مربی گروه پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (نویسنده مسئول) ، rasouli_d@umsu.ac.ir
2- دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، عضو کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
3- مربی گروه پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
4- مربی گروه پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی بوکان، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
5- مربی گروه مامایی، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده:   (8074 مشاهده)
  سبک‌های یادگیری ترجیحی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1392     داوود رسولی [1] * ، امین سهیلی [2] ، یوسف محمدپور [3] ، فرزاد زارعی [4] ، زهرا صفائی [5]     تاریخ دریافت 03/08/1393 تاریخ پذیرش 20/10/1393     چکیده   پیش‌زمینه و هدف: آموزش در دانشگاه‌ها با هدف پیشرفت سطح علمی دانشجویان صورت می‌گیرد و در این راستا توجه به سبکی که دانشجویان از آن طریق یاد می‌گیرند نقشی اساسی را در ارتقاء کیفیت آموزش و رسیدن به اهداف آموزشی خواهد داشت. پژوهش حاضر باهدف تعیین سبک‌های یادگیری ترجیحی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صورت پذیرفت.   مواد و روش کار: این پژوهش به‌صورت توصیفی- مقطعی و با مشارکت 200 نفر از دانشجویان سال دو به بالای پرستاری و مامایی انجام گرفت که به روش سرشماری در مطالعه شرکت نمودند. داده‌ها از طریق پرسشنامه سبک‌های یادگیری وارک که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته بود جمع‌آوری گردیده و نهایتاً توسط نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 19 و از طریق آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.   یافته‌ها: ترتیب اولویت‌بندی سبک‌های ترجیحی دانشجویان به‌گونه‌ای بود که سبک دیداری رایج‌ترین سبک و جنبشی- حرکتی کمترین سبک مورداستفاده دانشجویانِ موردپژوهش بود. سایر یافته‌های مطالعه نشان داد که ارتباط معنادار آماری مابین سبک‌های یادگیری با مؤلفه‌های جنسیت، رشته تحصیلی و میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلی خود وجود ندارد ( P
متن کامل [PDF 442 kb]   (1782 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.