دوره 14، شماره 5 - ( مرداد 1395 )                   جلد 14 شماره 5 صفحات 436-426 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
2- دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران (نویسنده مسئول) ، A_SANAGU@YAHOO.COM
3- دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
4- دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
چکیده:   (7321 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: فرآیند تحویل شیفت در پرستاری یک وسیله قوی در انتقال اطلاعات بیماران و برنامه مراقبتی آن‌هاست که اختلال در این روند می‌تواند زمینه‌ساز خطا، ارتباطات نامناسب در محیط کار گردد. گزارش تحویل شیفت به‌صورت مختلف در بخش‌ها انجام شود. تحویل شیفتی در بالین با مشارکت بیمار به پرستار اجازه می‌دهد که بیمار را ببیند و سؤالاتی را از بیمار و پرستار قبلی بپرسد و در مورد سؤالاتش بازخورد فوری دریافت کند. این مطالعه باهدف تعیین تأثیر تحویل شیفت پرستاری با مشارکت بیمار بر رضایت بیمار و پرستار از مشارکت انجام شد. مواد و روش کار: در این مطالعه کار آزمایی بالینی نیمه تجربی دو گروه کنترل و مداخله، 90 بیمار، 12 پرستار شاغل در بخش مراقبت ویژه قلب بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) کردکوی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان به روش نمونه‌گیری در دسترس برای بیماران و پرستاران در سال 1394 انتخاب شدند. میزان رضایت بیمار و پرستار قبل و بعد از اجرای تحویل شیفت با مشارکت بیمار، با پرسشنامه محقق ساخته رضایت بیمار و پرستار روا و پایا جمع‌آوری شد. یافته‌ها: میانگین و انحراف معیار نمره کل رضایت بیمار به‌ترتیب در گروه کنترل و مداخله 64/5± 66 /59 به 06/5±06/67 با 001/0p
متن کامل [PDF 516 kb]   (2941 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.