دوره 14، شماره 7 - ( مهر 1395 )                   جلد 14 شماره 7 صفحات 610-601 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران
2- مرکز تحقیقات چاقی مادر و کودک، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران (نویسنده مسئول) ، hmohaddesi.han@gmail.com
چکیده:   (7489 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: عدم رضایت بیمار و بی‌توجهی به نظرات او بهبودی بیمار و اخذ نتیجه مطلوب درمانی را خدشه‌دار می‌کند برنامه‌ی تحول نظام سلامت در هشت گام پاسخ دولت به مطالبات آسیب‌پذیر در بخش بهداشت و درمان در جامعه می‌باشد که بر مراحل تبیین اصول، ارزش‌ها و چشم‌انداز سلامت، تحلیل روندها (اجتماعی، اقتصادی، فناوری، سیاسی و محیطی) و تهدیدهای ناشی از آن‌ها و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف موجود می‌باشد. لذا پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی بیماران بستری در زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی ـ درمانی علوم پزشکی ارومیه در سه‌گام برنامه کاهش میزان پرداختی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت پزشکی و پرستاری و ارتقای کیفیت هتلینگ انجام گرفته است. مواد و روش کار: مطالعه حاضر بررسی توصیفی- مقطعی با هدف تعیین میزان رضایتمندی بیماران بستری در زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه می‌باشد که نمونه‌های آن 414 بیمار بعد از 48 ساعت و در زمان ترخیص بنابه دستور پزشک معالج می‌باشند که به‌صورت تصادفی انتخاب و طبق معیارهای ورود به مطالعه به نسبت حجم بستری در مراکز فوق تعیین شدند و میزان رضایت آنان با استفاده از پرسش‌نامه محقق ساخته (57 سؤال) با طیف لیکرت پنج‌قسمتی سنجیده شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS -16 و آزمون‌های آماری توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته و  P
متن کامل [PDF 472 kb]   (3740 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: متفرقه

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.