دوره 9، شماره 3 - ( مرداد-شهریور 1390 )                   جلد 9 شماره 3 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (16947 مشاهده)
      رقیه نظری [1] * ، فاطمه بابا علی پور موزیرجی [2] ، سیدحمید شریف نیا [3] ، جمال امینی [4] ، سمانه اکبری [5]     تاریخ دریافت 16/01/1390 تاریخ پذیرش: 29/02/1390     چکیده   پیش زمینه و هدف : میزان رضایت‌مندی بیماران، یکی از شاخص‌های اصلی برای سنجش اثر بخشی نظام سلامت است. از آنجائی‌که رضایت‌مندی بیماران مناطق مختلف تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد، این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایت بیماران از خدمات بستری در بیمارستان‌های شهرستان آمل و نقش مراقبت‌های پرستاری در ارتقاء رضایت‌مندی انجام پذیرفت.   مواد و روش کار : این مطالعه توصیفی - مقطعی بر روی 300 نفر از بیماران بستری و در حال ترخیص که به‌صورت تصادفی وارد مطالعه شده بودند، انجام گردید. اطلاعات از طریق پرسش‌نامه‌ی مدون پژوهشگر ساخته، که برگرفته از نتایج تحقیقات قبلی و معیارهای رضایت سنجی بیمارستان‌ها بود، در هنگام ترخیص، جمع‌آوری گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS و آمار توصیفی، همبستگی پیرسون، مجذور کای، آزمونتی مستقل و ANOVA مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.   یافته‌ها: میزان رضایت‌مندی 3/69درصد بیماران از کل خدمات بستری، 94/75درصد از خدمات پرستاری، 1/69درصد از خدمات پزشکی و 06/64درصد از خدمات عمومی در حد مطلوب گزارش شد. نتایج آزمون ANOVA یک طرفه نشان داد که از بین مشخصات دموگرافیک فقط بین رده سنی و سطح تحصیلات بیماران با رضایت‌مندی آنان ارتباط معنی‌داری وجود دارد( p
متن کامل [PDF 185 kb]   (3324 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.