متغیر | طبقه | فراوانی | درصد |
جنس | مرد | 105 | 2/40 |
زن | 156 | 8/59 | |
وضعیت تأهل | مجرد | 112 | 9/42 |
متأهل | 142 | 4/54 | |
مطلقه | 7 | 7/2 | |
تحصیلات | کارشناسی | 228 | 4/87 |
کارشناسی ارشد | 33 | 6/12 | |
وضعیت استخدامی | رسمی | 91 | 9/34 |
پیمانی | 66 | 3/25 | |
قراردادی | 48 | 4/18 | |
طرحی | 44 | 9/16 | |
سایر | 12 | 6/4 | |
میانگین | انحراف معیار | ||
سن (سال) | 75/32 | 18/6 | |
سابقه خدمت | 05/9 | 91/5 | |
سابقه کار در اورژانس | 78/5 | 40/4 |
ردیف | گویه | (درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
میانگین (انحراف معیار) |
کاملاً موافقم | موافقم | نامشخص | مخالفم |
کاملاً مخالفم | |||
1 | فرآیند پرستاری روند مراقبت پرستاری را بهبود میبخشد | (1/11)29 | (8/64)169 | (9/6)18 | (1/11)29 | (1/6)16 | (02/1)36/2 |
2 | فرآیند پرستاری بیش از حد نوشتاری است | (9/37)99 | (2/45)118 | (9/6)18 | (5/6)17 | (4/3)9 | (00/1)92/1 |
3 | فرآیند پرستاری بیش از حد وقتگیر است | (9/47)125 | (36)94 | (4/8)22 | (9/6)18 | (8/0)2 | (92/0)77/1 |
4 | فرآیندپرستاری آگاهی از نیازهای بیمار را بهبود میبخشد | (6/12)33 | (3/56)147 | (8/18)49 | (4/8)22 | (8/3)10 | (93/0)34/2 |
5 | فرآیند پرستاری اتلاف وقت است | (4/31)82 | (2/22)58 | (7/20)54 | (2/22)58 | (4/3)9 | (23/1)44/2 |
6 | فرآیند پرستاری در هر فرآیند منطقهای قابل استفاده است | (3/12)32 | (8/44)117 | (28)73 | (7/10)28 | (2/4)11 | (98/0)50/2 |
7 | فرآیند پرستاری یک سیستم کاردکس پیچیده است | (10)26 | (2/35)92 | (5/34)90 | (9/14)39 | (4/5)14 | (01/1)70/2 |
8 | زمان کافی برای استفاده از فرآیند پرستاری وجود ندارد | (4/44)116 | (3/38)100 | (10)26 | (5/6)17 | (8/0)2 | (91/0)81/1 |
9 | استفاده از اولویتهای مراقبت آسانتر از فرآیند پرستاری است | (9/14)39 | (5/60)158 | (9/14)39 | (3/7)19 | (3/2)6 | (86/0)21/2 |
10 | فرآیند پرستاری در عمل بهخوبی قابل استفاده است | (9/6)18 | (8/18)49 | (8/21)57 | (7/30)80 | (8/21)57 | (21/1)42/3 |
11 | کارکنان هرگز فرآیند پرستاری را نمیپذیرند | (7/10)28 | (9/42)112 | (2/27)71 | (1/16)42 | (1/3)8 | (98/0)58/2 |
12 | من مایلم درگیر اجرای فرآیند پرستاری شوم | (5/6)17 | (4/31)82 | (1/24)63 | (6/27)72 | (3/10)27 | (12/1)04/3 |
13 | سیستم کاردکس ثبت پرستاری نامطلوب است | (5/6)17 | (8/41)109 | (3/30)79 | (2/17)45 | (2/4)11 | (96/0)71/2 |
14 | من ایده فرآیند پرستاری را دوست دارم | (1/6)16 | (41)107 | (5/21)56 | (9/19)52 | (5/11)30 | (14/1)90/2 |
15 | اکنون آماده اجرای فرآیند پرستاری هستم | (4/5)14 | (9/16)44 | (7/20)54 | (2/35)92 | (8/21)57 | (16/1)51/3 |
16 | فرآیند پرستاری فقط باید توسط پرستار دارای صلاحیت استفاده شود | (5/37)98 | (41)107 | (7/10)28 | (8)21 | (7/2)7 | (02/1)97/1 |
17 | من از شنیدن فرآیند پرستاری خسته شدهام | (2/19)50 | (8/31)83 | (2/22)58 | (1/21)55 | (7/5)15 | (17/1)62/2 |
18 | بیماران فرآیند پرستاری را دوست ندارند | (3/7)19 | (8/39)104 | (2/32)84 | (4/18)48 | (3/2)6 | (93/0)69/2 |
19 | من مطمئن هستم که فرآیندپرستاری کارساز خواهد بود | (8/8)23 | (7/43)114 | (7/25)67 | (4/13)35 | (4/8)22 | (08/1)69/2 |
20 | معرفی آن باعث بروز مشکلاتی خواهد شد | (2/27)71 | (46)120 | (4/13)35 | (911)31 | (5/1)4 | (00/1)15/2 |
ردیف | گویه | (درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
(درصد) تعداد |
میانگین (انحراف معیار) |
کاملاً موافقم | موافقم | نامشخص | مخالفم |
کاملاً مخالفم | |||
1 | من دانش خوبی از فرآیند پرستاری دارم. | (1/3)8 | (3/38)100 | (4/13)35 | (9/34)91 | (3/10)27 | (12/1)11/3 |
2 | من این اطلاعات را از دانشکده آموزشی که در آن شرکت داشتم گرفتم. | (3/2)6 | (18)47 | (4/18)48 | (7/48)127 | (6/12)33 | (00/1)51/3 |
3 | من دانش فرآیند پرستاری را از سمینارها / کارگاهها آموختهام. | (5/1)4 | (1/24)63 | (8/21)57 | (2/37)97 | (3/15)40 | (06/1)41/3 |
4 | من به اطلاعات و آموزشهای بیشتری نیاز دارم تا فرآیند پرستاری را تمرین کنم. | (8/31)83 | (1/44)115 | (7/10)28 | (7/10)28 | (7/2)7 | (04/1)08/2 |
5 | گامهای فرآیند پرستاری عبارتند از: بررسی، تشخیص پرستاری، برنامهریزی، شناسایی پیامد، اجرا و ارزیابی | (2/19)50 | (9/57)151 | (13)34 | (5/6)17 | (4/3)9 | (93/0)17/2 |
6 | بررسی وضعیت به شناسایی نقاط قوت و مشکلات بیمار برای برنامهریزی مؤثر مراقبت کمک میکند. | (8/13)36 | (9/52)138 | (3/25)66 | (1/6)16 | (9/1)5 | (85/0)30/2 |
7 | شناسایی معیارهای پیامد در مراقبت از بیمار یک راهنمای جامع درباره ارزیابی میدهد. | (4/8)22 | (6/40)106 | (41)107 | (1/6)16 | (8/3)10 | (87/0)56/2 |
8 | اجرای مؤثر فرآیند پرستاری منجر به بهبود نتایج میشود. | (10)26 | (4/49)129 | (9/24)65 | (1/11)29 | (6/4)12 | (97/0)51/2 |
9 | در بررسی وضعیت، اهداف اندازهگیری میشود و در صورت امکان اهداف برای ارزیابی مجدد اصلاح میشوند. | 3/12)32 | (1/39)102 | (5/34)90 | (1/11)29 | (1/3)8 | (95/0)54/2 |
نمره کلی نگرش | متغیر | |||
p | r | p | r | |
016/0 | 149/0 | 112/0 | 099/0 | سن |
018/0 | 147/0 | 290/0 | 066/0 | سابقه خدمت |
514/0 | 041/0 | 312/0 | 063/0- | سابقه کار در اورژانس |
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |