%0 Journal Article %A Pourteimour, Sima %A Hemmati maslakpak, Masumeh %A Jasemi, Madineh %T THE EFFECT OF E-LEARNING ON THE KNOWLEDGE, ATTITUDE AND PRACTICE OF NURSING STUDENTS ABOUT THE PREVENTION OF DRUG ERRORS IN THE PEDIATRIC UNIT %J Nursing and Midwifery Journal %V 16 %N 1 %U http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3441-fa.html %R %D 2018 %K E-Learning, Drug Prevention, Knowledge, Attitude, Performance, Nursing Students, %X پیش‌زمینه و هدف: اشتباهات دارویی یک رخداد بالقوه خطرناک برای ایمنی بیمار به‌خصوص کودکان می‌باشد، که به علت بروز آسیب بالا به توجه ویژه از سوی ارائه‌دهندگان خدمات مراقبتی نیاز دارد. لذا این پژوهش باهدف تعیین تأثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در پیشگیری از خطاهای دارویی بخش اطفال ارومیه در سال 1395 انجام گرفت. مواد و روش‌ها: در این مطالعه نیمه تجربی 40 نفر از دانشجویان پرستاری‌ترم 8 دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. گروه مداخله آموزش الکترونیکی به مدت 3 هفته قبل از شروع کارآموزی در عرصه دریافت کردند. از هر دو گروه پیش‌آزمون و پس از آزمون با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جهت بررسی سطح آگاهی، نگرش و عملکرد در خصوص پیشگیری از خطاهای دارویی به عمل آمد. روایی و پایایی ابزارها تأیید شده بود. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری 21SPSS و آزمون‌های ناپارامتریک صورت گرفت. یافته‌ها: قبل از آموزش بین دو گروه کنترل و مداخله ازنظر آماری تفاوت معنی‌داری در میانگین نمره آگاهی و نگرش مشاهده نشد (05/0 %> http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3441-fa.pdf %P 12-21 %& 12 %! %9 Research %L A-10-1275-3 %+ Msc of neonatal intensive care nursing, Faculty Instructor, Faculty of Nursing and Midwifery, Urmia university of Medical Sciences, Urmia, Iran (Corresponding Author) %G eng %@ 2717-0306 %[ 2018