@ARTICLE{Poursaberi, author = {Mohammadi, Mohammad Mehdi and Poursaberi, Roghayeh and }, title = {ACADEMIC SELF-REGULATION OF ADOLESCENTS WITH CANCER AND ITS RELATIONSHIP WITH IDENTITY STYLES IN 2015-2016 SCHOOL YEAR}, volume = {14}, number = {12}, abstract ={پیش‌زمینه و هدف: نوجوانان مبتلا به سرطان با عدم موفقیت تحصیلی و افت تحصیلی روبه‌رو هستند و شناخت هرچه بیشتر ابعاد خودتنظیمی تحصیلی در این بیماران می‌تواند زمینه‌ی پیشرفت تحصیلی آنان را فراهم سازد، ازاین‌رو مطالعه‌ی حاضر باهدف تعیین خودتنظیمی تحصیلی نوجوانان مبتلا به سرطان و ارتباط آن با سبک‌های هویت در سال تحصیلی 95-94 انجام شد. مواد و روش کار: مطالعه‌ی توصیفی تحلیلی حاضر بر روی 269 نوجوان مبتلا به سرطان که تحت پوشش موسسه محک بودند در سال تحصیلی 95-94 انجام شد. روش نمونه‌گیری در این مطالعه نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده بود. ابزارهای سنجش شامل دو پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی ریان وکانل و پرسشنامه سبک‌های هویت برزونسکی بود. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها به کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آمار توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه) انجام شد. یافته‌ها: رابطه مثبت و معنی‌داری بین سبک هویت اطلاعاتی و خودتنظیمی تحصیلی (397/0= r و 0001/0P=)، سبک هویت هنجاری و خودتنظیمی تحصیلی (309/0= r و 0001/0P=)، تعهد هویت و خودتنظیمی تحصیلی (287/0= r و 0001/0P=) وجود داشت. این در حالی است بین سبک هویت سردرگم/اجتنابی و خودتنظیمی تحصیلی رابطه منفی و معنی‌داری وجود داشت (189/0- = r و 002/0P=). از طرفی از بین سبک‌های هویت، سبک هویت اطلاعاتی و سبک هویت سردرگم/ اجتنابی به ترتیب با ضرایب رگرسیون 259/0 و 147/0- به‌طور معنی‌داری خودتنظیمی تحصیلی را پیش‌بینی می‌کنند. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که از بین سبک‌های هویت، سبک اطلاعاتی و سبک سردرگم/اجتنابی سهم بیشتری در پیش‌بینی خودتنظیمی داشتند. لذا با توجه به یافته‌های مطالعه‌ی حاضر پیشنهاد می‌گردد کارگاه‌های آموزشی ویژه جهت والدین نوجوانان مبتلا به سرطان در جهت کمک به فرآیندهای هویت‌یابی (و به‌خصوص پرورش سبک هویت اطلاعاتی) برگزار گردد. }, URL = {http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2979-fa.html}, eprint = {http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2979-fa.pdf}, journal = {Nursing and Midwifery Journal}, doi = {}, year = {2017} }