TY - JOUR T1 - NURSING AND MIDWIFERY STUDENTS’ PREFERRED LEARNING STYLES IN URMIA UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES, 1392 TT - سبک‌های یادگیری ترجیحی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1392 JF - UNMF JO - UNMF VL - 13 IS - 1 UR - http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2043-fa.html Y1 - 2015 SP - 84 EP - 89 KW - Learning style KW - Nursing students KW - Midwifery students KW - Education N2 -   سبک‌های یادگیری ترجیحی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1392     داوود رسولی [1] * ، امین سهیلی [2] ، یوسف محمدپور [3] ، فرزاد زارعی [4] ، زهرا صفائی [5]     تاریخ دریافت 03/08/1393 تاریخ پذیرش 20/10/1393     چکیده   پیش‌زمینه و هدف: آموزش در دانشگاه‌ها با هدف پیشرفت سطح علمی دانشجویان صورت می‌گیرد و در این راستا توجه به سبکی که دانشجویان از آن طریق یاد می‌گیرند نقشی اساسی را در ارتقاء کیفیت آموزش و رسیدن به اهداف آموزشی خواهد داشت. پژوهش حاضر باهدف تعیین سبک‌های یادگیری ترجیحی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صورت پذیرفت.   مواد و روش کار: این پژوهش به‌صورت توصیفی- مقطعی و با مشارکت 200 نفر از دانشجویان سال دو به بالای پرستاری و مامایی انجام گرفت که به روش سرشماری در مطالعه شرکت نمودند. داده‌ها از طریق پرسشنامه سبک‌های یادگیری وارک که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته بود جمع‌آوری گردیده و نهایتاً توسط نرم‌افزار آماری SPSS نسخه 19 و از طریق آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.   یافته‌ها: ترتیب اولویت‌بندی سبک‌های ترجیحی دانشجویان به‌گونه‌ای بود که سبک دیداری رایج‌ترین سبک و جنبشی- حرکتی کمترین سبک مورداستفاده دانشجویانِ موردپژوهش بود. سایر یافته‌های مطالعه نشان داد که ارتباط معنادار آماری مابین سبک‌های یادگیری با مؤلفه‌های جنسیت، رشته تحصیلی و میزان علاقه دانشجویان به رشته تحصیلی خود وجود ندارد ( P M3 ER -