zare Z, jabraily M, Jabari N, Shikhi N, Sofyan K. THE VIEWPOINT OF PARAMEDICAL STUDENTS ABOUT ADVISORS’ PERFORMANCE OF URMIA UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES. Nursing and Midwifery Journal 2014; 12 (6) :420-426
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1548-fa.html
زارع فضل الهی زهرا، جبراییلی محمد، جباری نصراله، شیخی ناصر، صوفیان خدیجه. بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله پرستاری و مامایی. 1393; 12 (6) :420-426
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1548-fa.html
1- مربی گروه فناوری اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
2- دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
3- دانشیار گروه تصویربرداری پزشکی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (نویسنده مسئول) ، njabbarimp@gmail.com
4- کارشناس ارشد آمار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
5- کارشناس رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده: (7621 مشاهده)
بررسی عملکرد اساتید مشاور از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
زهرا زارع فضلالهی[1]، محمد جبراییلی[2]، نصراله جباری[3]*، ناصر شیخی[4]، خدیجه صوفیان[5]
تاریخ دریافت 15/02/1393 تاریخ پذیرش 22/04/1393
چکیده
پیشزمینه و هدف: مشاوره امری ضروری و مؤثر در فرآیند تحصیلی دانشجویان محسوب میشود. صلاحیت مشاوران در انجام وظایف خود در قبال دانشجویان منجر به بهبود اهداف آموزشی میگردد. این مطالعه بهمنظور تعیین نظرات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره تحصیلی صورت گرفت.
مواد و روشها: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بوده که در سال 1392 انجام گرفت. جامعه پژوهش شامل دانشجویان کلیه رشتههای پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (280 نفر) میباشد. دادهها از طریق یک پرسشنامه که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت، جمعآوری گردیده و توسط نرمافزار آماری SPSS تحلیل شد.
یافتهها: نتایج این مطالعه نشان داد که درصد زیادی از دانشجویان مشاوره را امری مؤثر و ضروری میدانند (41.4 درصد خیلی زیاد و 33.6 درصد زیاد) و فقط 7.9 درصد از دانشجویان مشاوره را امری غیرضروری میدانند؛94.3 درصد دانشجویان با استاد مشاور خود آشنایی کامل داشتند ولی از این تعداد فقط 8.9 درصد از راهنمایی استاد مشاور خود اعلام رضایت داشتند و 13.6 درصد در دسترس بودن استاد مشاور خود را تأیید نمودند.
بحث و نتیجهگیری: با توجه به نتایج بهدستآمده به نظر میرسد اساتید مشاور، با وظایف و جایگاه خود آشنایی لازم را ندارند لذا ضروری است بهمنظور بهبود ارائه خدمات مشاوره، دانشکده نسبت به بهبود وضعیت موجود با بررسی علل ضعف عملکرد اساتید مشاور در دورههای قبل اقدام نماید و مسئولیت مشاوره به افراد با صلاحیت علمی واگذار گردد.
کلیدواژهها: اساتید مشاور، عملکرد، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشجویان پیراپزشکی
مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره دوازدهم، شماره ششم، پیدرپی 59، شهریور 1393، ص 426-420
آدرس مکاتبه: دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، تلفن: 32752300-044
Email: njabbarimp@gmail.com
[1] مربی گروه فناوری اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
[2] دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت اطلاعات سلامت دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
[3] دانشیار گروه تصویربرداری پزشکی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (نویسنده مسئول)
[4] کارشناس ارشد آمار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
[5] کارشناس رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری