 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Salem Safi R,  AshrefRazaee N,  Sheikhi N,  Khosh klam M,  Makhdoomi K H,  Nabilo B et al . INVESTIGATION OF STUDING STYLES OF URMIA MEDICAL SCIENCE UNIVERSITY’S STUDENTS.  Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (2) 
URL: 
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-188-fa.html   
                    
                    سالم صافی رضا،  اشرف رضایی نیره،  شیخی ناصر،  خوشکلام معصومه،  مخدومی خدیجه،  نبیلو بهرام و همکاران.. بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 85.  مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (2) 
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-188-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    :       (16248 مشاهده)
                    
                    
                      بررسی شیوه  های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1385     رضا سالم صافی [1] ، نیره اشرف رضایی [2] ، ناصر شیخی [3] ، معصومه خوشکلام [4] ، دکتر خدیجه مخدومی [5] ، دکتر بهرام نبیلو [6] ، علی بنی آدم [7]     تاریخ دریافت 1/1/89، تاریخ پذیرش 12/2/89     چکیده   پیش زمینه و هدف: داشتن برنامه مطالعاتی، استفاده از منابع معتبر، تلاش مستمر و عادات و روشهای مناسب در مطالعه ضامن یادگیری دروس دانشگاهی است و هدف بررسی شیوههای مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان میباشد.   مواد و روشها: مطالعه حاضر به روش توصیفی تحلیلی با جامعه آماری دانشجویان کل رشتهها به روش نمونهگیری سهمیهای به تعداد326 نفر انتخاب شد. ابزار جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار spss استفاده شد.   یافتهها : یافتهها نشان داد میزان استفاده از کتابخانه دانشکده در هفته یک بار بوده و83 درصد دانشجویان میزان استفاده از جزوههای کلاسی جهت مطالعه در طول ترم را زیاد و 91درصد میزان استفاده جهت آمادگی برای امتحان پایان ترم را خیلی زیاد عنوان نمودند. 59 درصد از دانشجویان آشنایی خود را با روش دقیق خوانی زیاد و 3/55 درصد از آشنایی با روش خواندن انتقادی کم ذکر نمودهاند. بین میزان ساعات مطالعه و دفعات مطالعه در طول ترم در هر روز همبستگی ضعیف و مقدار آن 27 درصد که در سطح 1 درصد معنیدار میباشد ( R=./27 P=0.00 n=302 ).   بحث و نتیجه گیری: برگزاری کارگاه روشمطالعه و یادگیری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی از جمله اساتید راهنما و یا گذراندن واحد درسی روشها و فنون مطالعه و یادگیری توسط دانشجویان توصیه میشود.     کلید واژهها : یادگیری، روشهای مطالعه ، کارگاه    فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره دوم، تابستان 1389، ص 82-76    آدرس مکاتبه : ستاد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، تلفن: 04412220531     عادات و روشهای مناسب در مطالعه و یادگیری دروس دانشگاهی میباشد. روشهای صحیح مطالعه و آمادگی مناسب برای یادگیری در کاهش مشکلات تحصیلی دانشجویان از جمله یادگیری و اضطراب امتحان مؤثر است.   مقدمه موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه مستلزم داشتن برنامه مطالعاتی، استفاده از منابع معتبر، تلاش مستمر و Email:r _ salemsafy @ yahoo.com   1 همطراز هیات علمی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (نویسنده مسئول)   2 کارشناس، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   3 کارشناس مسئول، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   4 مربی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   5 استادیار، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   6 دانشیار، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   7 کارشناس، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
                    
                    
                    
                     
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
پرستاری