yavarian R, sohrabi F, yavarian N. survey effective of- assertiveness and aggression in the academic achivement Urmia girl high school students. Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (2)
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-193-fa.html
یاوریان رویا، سهرابی فریبا، یاوریان نرمین. بررسی تأثیر پرخاشگری جرأت ورزی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر ارومیه در پیشرفت تحصیلی آنان. مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (2)
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-193-fa.html
چکیده: (12316 مشاهده)
بررسی تأثیر پرخاشگری جرأت ورزی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر ارومیه در پیشرفت تحصیلی آنان رویا یاوریان [1] ، فریبا سهرابی [2] ، نرمین یاوریان [3] . تاریخ دریافت 24/1/89تاریخ پذیرش 14/2/89 چکیده پیش زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی نقش مهمی در جنبههای مختلف زندگی دارد از جمله عوامل شخصیتی، هوشی، موقعیتی و اجتماعی پیشرفت تحصیلی را تحت تأثیر قرار می دهند هدف این مطالعه بررسی تأثیر جرات ورزی و پرخاشگری دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه شهر ارومیه در پیشرفت تحصیلی آنان است. مواد و روش کار: برای انجام این مطالعه ابتدا چهار دبیرستان دخترانه به طور تصادفی انتخاب شد، سپس 262 دختر از دانش آموزان پرسشنامههای پرخاشگری و جرات ورزی را تکمیل نمودند. در نهایت میانگین معدل دو ترم تحصیلی دانش آموزان محاسبه شد. یافتهها: یافتههای این پژوهش نشان داد که بین میزان پرخاشگری و جرأت ورزی دانش آموزان دبیرستانهای دخترانه تفاوت معنیداری وجود ندارد ولی این تفاوت در مورد میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معنیدار است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش بهتر است پژوهشهای دیگری در رابطه با نقش عوامل هوشی، موقعیتی و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شود. کلید واژهها: پیشرفت تحصیلی، پرخاشگری، جرأت ورزی فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره دوم، تابستان 1389، ص 117-114 آدرس مکاتبه: ارومیه، کیلومتر 3 جاده سلماس، بیمارستان روانپزشکی، تلفن:09143457816 Email: 1 مربی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه 2 روان شناس آموزش و پرورش استثنایی ارومیه 3 کارشناس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری