دوره 8، شماره 2 - ( تابستان 1389 )                   جلد 8 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

yavarian R, sohrabi F, yavarian N. survey effective of- assertiveness and aggression in the academic achivement Urmia girl high school students. Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (2)
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-193-fa.html
یاوریان رویا، سهرابی فریبا، یاوریان نرمین. بررسی تأثیر پرخاشگری جرأت ورزی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر ارومیه در پیشرفت تحصیلی آنان. مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (2)

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-193-fa.html


چکیده:   (12316 مشاهده)
  بررسی تأثیر پرخاشگری جرأت ورزی دانش آموزان دبیرستان ­ های دخترانه شهر ارومیه در پیشرفت تحصیلی آنان     رویا یاوریان [1] ، فریبا سهرابی [2] ، نرمین یاوریان [3] .     تاریخ دریافت 24/1/89تاریخ پذیرش 14/2/89     چکیده   پیش زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی نقش مهمی در جنبه­های مختلف زندگی دارد از جمله عوامل شخصیتی، هوشی، موقعیتی و اجتماعی پیشرفت تحصیلی را تحت تأثیر قرار می ­ دهند هدف این مطالعه بررسی تأثیر جرات ورزی و پرخاشگری دانش آموزان دبیرستان­های دخترانه شهر ارومیه در پیشرفت تحصیلی آنان است.   مواد و روش کار: برای انجام این مطالعه ابتدا چهار دبیرستان دخترانه به طور تصادفی انتخاب شد، سپس 262 دختر از دانش آموزان پرسش­نامه­های پرخاشگری و جرات ورزی را تکمیل نمودند. در نهایت میانگین معدل دو ترم تحصیلی دانش آموزان محاسبه شد.   یافته‌ها: یافته­های این پژوهش نشان داد که بین میزان پرخاشگری و جرأت ورزی دانش آموزان دبیرستان­های دخترانه تفاوت معنی­داری وجود ندارد ولی این تفاوت در مورد میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معنی­دار است.   بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش بهتر است پژوهش­های دیگری در رابطه با نقش عوامل هوشی، موقعیتی و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شود.   کلید واژه­ها: پیشرفت تحصیلی، پرخاشگری، جرأت ورزی     فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره دوم، تابستان 1389، ص 117-114   آدرس مکاتبه: ارومیه، کیلومتر 3 جاده سلماس، بیمارستان روانپزشکی، تلفن:09143457816     Email:   1 مربی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   2 روان شناس آموزش و پرورش استثنایی ارومیه   3 کارشناس بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه
متن کامل [PDF 145 kb]   (3746 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb