Poursafa L, Bornaii H. CAUSAL RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC SELF- EFFICACY AND GENERAL HEALTH WITH MEDIATING ROLE OF ACHIEVEMENT GOALS IN NURSING STUDENTS. Nursing and Midwifery Journal 2016; 14 (4) :352-360
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2203-fa.html
1- دانشگاه پیام نور (نویسنده مسئول) ، lidapoursafa@yahoo.com
2- رئیس آموزش شهرداری شیراز
چکیده: (4356 مشاهده)
تاریخ دریافت 14/11/1394 تاریخ پذیرش 22/01/1395
چکیده
پیشزمینه و هدف: دانشجویان پرستاری یکی از طبقات مؤثر در سلامت جامعه هستند و خودکارآمدی تحصیلی و سلامت عمومی میتواند به افزایش سازگاری در پذیرش مسئولیت مهم شغلی در این دانشجویان بینجامد. پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه علی خودکارآمدی تحصیلی و سلامت عمومی با میانجیگری اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری تدوین گردید.
مواد و روشها: 75 نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شیراز بهطور تصادفی انتخاب شدند. از پرسشنامههای خودکارآمدی تحصیلی اون و فرامن، جهتگیری هدفی میدگلی و همکاران و سلامت عمومی گلدبرگ استفاده شد و دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با کمک نرمافزار AMOS و SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.
یافتهها: شاخصهای برازندگی مدل نشان داد که مدل پیشنهادی برازنده دادههاست (043/0 RAMSEA=، 98/0 GFI=، 97/0 NFI=، 91/0AGFI= ). همچنین اثر مستقیم خودکارآمدی تحصیلی بر سلامت عمومی معنیدار بود (41/0 Beta= و 05/0 P
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت پرستاری