دوره 8، شماره 4 - ( زمستان 1389 )                   جلد 8 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tahery N, Feraidoonimoghadam M, Cheraghian B, Khazni S. PATIENT SATISFACTION OF EMERGENCY MEDICAL SERVICES IN ABADAN AND KHORRAMSHAHR HOSPITALS, 2009. Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (4)
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-244-fa.html
طاهری نوراله، فریدونی مقدم مالک، چراغیان بهمن، خزنی صبریه. بررسی رضایتمندی بیماران از کیفیت خدمات ارائه شده در بخش اورژانس بیمارستان­های شهرستان­های آبادان و خرمشهر در سال 1388. مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (4)

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-244-fa.html


چکیده:   (15734 مشاهده)
  بررسی رضایتمندی بیماران از کیفیت خدمات ارائه شده در بخش اورژانس بیمارستان­های شهرستان­های آبادان و خرمشهر در سال 1388     نوراله طاهری * [1] ، مالک فریدونی مقدم [2] ، بهمن چراغیان [3] ، صبریه خزنی [4]     تاریخ دریافت2/2/89 تاریخ پذیرش 5/5/89     چکیده   پیش زمینه و هدف: رضایت مندی بیماران مفهومی است که امروزه در مراقبت­های پزشکی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و در امر مراقبت از بیمار به عنوان یک هدف ارزشمند مدنظر می­ باشد. به گونه ای که برخی از صاحب نظران معتقدند که بهبود فرآیندهای کاری و ارتقاء کیفیت بیمارستان بدون توجه به نظرات و نیازها و انتظارات و جلب رضایت بیماران امکان پذیر نمی­باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایتمندی از خدمات ارائه شده در بخش اورژانس بیمارستان­های شهر آبادان و خرمشهر انجام گرفته است.   مواد و روش کار: که مطالعه ای توصیفی است که با استفاده از پرسش­نامه ای دو بخشی و پژوهشگر ساخته بیماران مراجعه کننده (1152 نفر) به بخش اورژانس بیمارستاهای آبادان و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت. داده­ها با استفاده از 0. SPSS.13 تجزیه و تحلیل شدند.   یافته­ها: نتایج مطالعه نشان می­دهد 05/50درصد نمونه­های مورد پژوهش مرد، 2/68 درصد مجرد، 4/74 درصد دارای بیمه و 63.5 درصد دارای سابقه بستری در بیمارستان بوده اند. از میان متغیرهای دموگرافیک و زمینه ای، بین میزان رضایتمندی و سن(001/0 p< )، سابقه بستری(001/0 p< )، علت مراجعه به بیمارستان (001/0 p< ) و ساختار بیمارستان از نظر آماری رابطه معنی­دار مشاهده شد.   بحث و نتیجه گیری: میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده در بخش اورژانس بیمارستان­ها در کل درحد مطلوب بوده است و عمده نارضایتی از بخش ساختار بیمارستان گزارش شده است.   کلید واژه­ها: رضایتمندی بیماران، بخش اورژانس، فوریت­ها، خدمات     فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره چهارم، زمستان، 1389، ص 211-204   آدرس مکاتبه: آبادان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تلفن: 09183437995     Email: nttahery@gmail.com   1 مربی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دانشکده پرستاری آبادان (نویسنده مسئول)   2 مربی، دانشجوی دکترای تخصصی پرستاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشکده پرستاری آبادان   3 مربی، دانشجوی دکترای تخصصی اپیدمیولوژی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دانشکده پرستاری آبادان   4 مربی، دانشجوی کارشناس ارشد آموزش پزشکی، دانشکده پرستاری آبادان
متن کامل [PDF 322 kb]   (3553 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb