دوره 18، شماره 10 - ( دی 1399 )                   جلد 18 شماره 10 صفحات 795-805 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassanzadeh E, Daastari F, Soltani Z, Sheikhy-Chaman M. THE IMPACT OF ACCREDITATION ON THE QUALITY OF HOSPITAL SERVICES FROM THE PERSPECTIVE OF NURSES IN TEHRAN. Nursing and Midwifery Journal 2021; 18 (10) :805-795
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4048-fa.html
حسن‌زاده ابراهیم، داستاری فخرالدین، سلطانی زانیار، شیخی‌ چمان محمدرضا. تأثیر اعتباربخشی بر کیفیت خدمات بیمارستانی از دیدگاه پرستاران شهر تهران. مجله پرستاری و مامایی. 1399; 18 (10) :805-795

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4048-fa.html


1- دانشجوی دوره دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
2- دانشجوی دوره دکتری تخصصی اقتصاد سلامت، گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
3- دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
4- دانشجوی دوره دکتری تخصصی اقتصاد سلامت، گروه اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران (نویسنده مسئول) ، urmialord@gmail.com
چکیده:   (2708 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: در دو دهه اخیر، اعتباربخشی توسط نظام‌های ‌سلامت به‌عنوان یک ابزار مهم در راستای ارتقای کیفیت، ایمنی و اثربخشی خدمات مراقبت سلامت مورداستفاده قرار گرفته است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر برنامه اعتباربخشی بر کیفیت خدمات بیمارستانی از دیدگاه پرستاران شهر تهران می‌باشد. مواد و روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی و به روش مقطعی بود که در سال 1397 با مشارکت 365 پرستار از 9 بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه 54 سؤالی که شامل 9 بعد نتایج کیفیت، تعهد و حمایت مدیریت، برنامه‌ریزی استراتژیک کیفیت،، مدیریت کیفیت، آموزش کارکنان، پاداش، استفاده از اطلاعات، مشارکت‌ کارکنان در اعتباربخشی و مزایای اعتباربخشی بود استفاده گردید. تجزیه‌وتحلیل‌های آماری در دو بخش آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و آمار تحلیلی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی چندگانه) صورت گرفت. یافته‌ها: از میان ابعاد موردبررسی اعتباربخشی، بالاترین نمره میانگین و پایین‌ترین نمره میانگین به ترتیب مربوط به بعد "مشارکت کارکنان در اعتباربخشی" و بعد "آموزش کارکنان" بود. نتایج آمار تحلیلی نیز نشان داد که اعتباربخشی تأثیر مثبتی بر کیفیت خدمات بیمارستانی داشته و سه‌ بعد تعهد و حمایت مدیریت، پاداش و مشارکت کارکنان در اعتباربخشی از پیش‌بینی کننده‌های معنی‌دار کیفیت این خدمات بودند (P
متن کامل [PDF 488 kb]   (782 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb