[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما :: English ::
:: دوره 18، شماره 3 - ( خرداد 1399 ) ::
جلد 18 شماره 3 صفحات 189-201 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری کوانتومی رویکردی جدید در اجرای برنامه درسی (مطالعه‌ای پیرامون چرایی و چگونگی کاربرد)
فاطمه زینالی1 ، رقیه وحدت 2، دکتر سید عبداله حجتی3
1- گروه علوم تربیتی،واحد مرند، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرند، ایران
2- گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی ، ارومیه، ایران (نویسنده مسئول) ، r.vahdat@iaurmia.ac.ir
3- گروه علوم تربیتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران
چکیده:   (219 مشاهده)
این مقاله باهدف تشریح ماهیت یادگیری کوانتومی به‌عنوان یک رویکرد مؤثر آموزشی جدید و بررسی عناصر برنامه درسی با توجه به آن انجام شده است. پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع پژوهش فلسفی و با استفاده از روش تحلیل مفهومی انجام یافته است. حوزه مطالعاتی پژوهش شامل کتاب­ها، مقالات چاپی و برخط و پژوهش­های مرتبط با موضوع در داخل و خارج از کشور بود. به علت وسعت و کثرت منابع، برای نمونه­گیری از منابع چاپی و دیجیتالی (برخط) که مرتبط با بحث و در دسترس بوده، استفاده گردیده است. در این پژوهش از فیش‌برداری جهت گردآوری اطلاعات از نمونه، بهره گرفته شده است. روش تحلیل به شیوه تحلیل مفهوم، تفسیر مفهوم و استنتاج نظری بود. نتایج بررسی نشان داد از طریق تشریح و تحلیل مفهوم یادگیری کوانتومی و عناصر آن در برنامه درسی و نحوه استفاده از آن در آموزش و اجرای برنامه ­درسی در آموزش عالی می­توان با ایجاد فضایی شاد و لذت‌بخش به تحقق یادگیری حداکثری با استفاده از توان یادگیرندگان و محیطی غنی امیدوار بود. اما در کنار این یافته، انجام پژوهش­های عمیق در خصوص مبانی فلسفی یادگیری کوانتومی و نسبت آن با فلسفه تعلیم و تربیتی ایرانی _ اسلامی و نحوه اجرایی نمودن آن به تفکیک در برنامه ­های درسی پایه ­ها و دوره­ های تحصیلی مختلف ضروری به نظر می­رسد.
 
واژه‌های کلیدی: یادگیری کوانتومی، تدریس کوانتومی، اجرای برنامه درسی، آموزش عالی
متن کامل [PDF 4213 kb]   (86 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: متفرقه
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zeynali F, vahdat R, hojati S. WHY AND HOW TO APPLY QUANTUM LEARNING AS A NEW APPROACH TO IMPLEMENTATION THE CURRICULUM. Nurs Midwifery J. 2020; 18 (3) :189-201
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4101-fa.html

زینالی فاطمه، وحدت رقیه، حجتی سید عبداله. یادگیری کوانتومی رویکردی جدید در اجرای برنامه درسی (مطالعه‌ای پیرامون چرایی و چگونگی کاربرد). مجله پرستاری و مامایی. 1399; 18 (3) :189-201

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4101-fa.html



دوره 18، شماره 3 - ( خرداد 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پرستاری و مامایی Nursing And Midwifery Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4227