دوره 6، شماره 2 - ( تابستان 1387 )                   جلد 6 شماره 2 صفحات 86-81 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Firozeh M, Hosseini S H. A SURVEY OF EDUCATION EFFECT BY PARENTS PARTICIPATION ON THE ATTITUDE OF NURSING STAFF IN THE FIELD HOSPITALIZED CHILD CARE HASPITAL IN THE HOSPITAL DOCTOR SHEIKH MASHHAD 1384(2005). Nursing and Midwifery Journal 2008; 6 (2) :81-86
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-86-fa.html
فیروزه مهری، ملا حسینی شهلا. بررسی تاثیر آموزش بر نحوه نگرش کادر پرستاری نسبت به مشارکت والدین در امر مراقبت از کودک بستری در بیمارستان دکتر شیخ مشهد سال 1384. مجله پرستاری و مامایی. 1387; 6 (2) :81-86

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-86-fa.html


چکیده:   (11882 مشاهده)
  مقدمه : در فرآیند توسعه ملی ، تأمین سلامتی و آموزش کادر پرستاری محور اصلی و تعیین کننده در مراقبت کودکان است.تحقیقات نشان می دهد پیشگیری از عوارض بستری شدن کودک در بیمارستان نیازمند وجود تسهیلات لازم در بخش های اطفال می باشد و نگرش مثبت پرستاران نسبت به حضور والدین در کنار کودک و ایجاد تسهیلات مناسب لازم و ضروری است . در همین راستا پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیرآموزش مشارکت والدین برنحوه نگرش کادر پرستاری در مراقبت از کودک بستری انجام گرفت .   مواد و روش ها : این پژوهش یک تحقیق نیمه تجربی ، روش نمونه گیری به صورت سرشماری و جامعه مورد نظر کلیه پرستاران و بهیاران را شامل می شد ( 65 نفر ) . ابزار گردآوری داده ها ، پرسشنامه ای بود که در طی پیش آزمون و پس آزمون توسط واحدهای مورد پژوهش تکمیل شد . در بررسی اعتبار علمی پرسشنامه از روش اعتبار محتوی و پایایی آن از روش آزمون مجدد استفاده گردید .   یافته ها : اکثریت 5/81 درصد واحدهای مورد پژوهش قبل از آموزش دارای نگرش متوسط و بعد از آموزش اکثریت 8/70 درصد واحدهای مورد پژوهش از نگرش خوب برخوردار شده اند . میانگین امتیازات کسب شده واحدهای مورد پژوهش قبل از آموزش 65/61 و بعد از آموزش 29/79 می باشد . آزمون تی زوج با توجه به ( 000/0 = p ) بین امتیازات نحوه نگرش قبل و بعد از آموزش تفاوت معنی دار آماری را نشان می دهد .   بحث و نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش با اکثر تحقیقات مشابه هم خوانی دارد. . هم چنین آزمون آماری تی زوج مؤید آن است که بین میانگین امتیازات کسب شده از آگاهی و نحوه نگرش واحدهای مورد پژوهش تفاوت معنی دار(001/0> p ) قبل و بعد از آموزش وجود داشته که این نشان دهنده تأثیر آموزش می باشد .
متن کامل [PDF 197 kb]   (1918 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb