دوره 14، شماره 4 - ( تیر 1395 )                   جلد 14 شماره 4 صفحات 360-352 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه پیام نور (نویسنده مسئول) ، lidapoursafa@yahoo.com
2- رئیس آموزش شهرداری شیراز
چکیده:   (4467 مشاهده)
تاریخ دریافت 14/11/1394 تاریخ پذیرش 22/01/1395 چکیده پیش‌زمینه و هدف: دانشجویان پرستاری یکی از طبقات مؤثر در سلامت جامعه هستند و خودکارآمدی تحصیلی و سلامت عمومی می‌تواند به افزایش سازگاری در پذیرش مسئولیت مهم شغلی در این دانشجویان بینجامد. پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه علی خودکارآمدی تحصیلی و سلامت عمومی با میانجی‌گری اهداف پیشرفت در دانشجویان پرستاری تدوین گردید. مواد و روش‌ها: 75 نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شیراز به‌طور تصادفی انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های خودکارآمدی تحصیلی اون و فرامن، جهت‌گیری هدفی میدگلی و همکاران و سلامت عمومی گلدبرگ استفاده شد و داده‌ها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با کمک نرم‌افزار AMOS و SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: شاخص‌های برازندگی مدل نشان داد که مدل پیشنهادی برازنده داده‌هاست (043/0 RAMSEA=، 98/0 GFI=، 97/0 NFI=، 91/0AGFI= ). همچنین اثر مستقیم خودکارآمدی تحصیلی بر سلامت عمومی معنی‌دار بود (41/0 Beta= و 05/0 P
متن کامل [PDF 451 kb]   (2023 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت پرستاری

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.