Taghizadeh Afshar A,  EjaZ H,  MohaddeSi H. STUDY OF MENTAL HEALTH CONDITION IN NEWLY‑ARRIVED STUDENTS OF URMIA UNIVERSITY OF MEDICAL SCEINCES IN 1379‑81.  Nursing and Midwifery Journal 2003; 1 (1) 
URL: 
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-136-fa.html     
                     
                    
                    تقی زاده افشاری علی،  اعجاز هاله،  محدثی حمیده. بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی جدید در سالهای تحصیلی 81، 80، 79 دانشگاه علوم پزشکی ارومیه.  مجله پرستاری و مامایی. 1382; 1 (1) 
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-136-fa.html
     
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    :       (26164 مشاهده)
                    
                    
                      بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی جدید در سالهای تحصیلی   81، 80، 79 دانشگاه علوم پزشکی ارومیه    دکتر علی تقی زاده افشاری [1] - هاله اعجاز [2] - حمیده محدثی [3]   فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی   سال اول، شماره اول، زمستان 1382   چکیده    مقدمه: سلامت روانی نقش مهمی در تضمین پویایی و کار آمدی هر جامعه ایفا میکند. با توجه به نقش دانشجویان در پویایی جامعه، بررسی بهداشت روانی دانشجویان همواره از اهمیت خاصی برخوردار میباشد.   مواد و روش ها: این مطالعه، به منظور بررسی وضعیت سلامت روانی پذیرفته شدگان ورودی سالهای تحصیلی 81-79 دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام پذیرفته است. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه سلامت عمومی ( g.h.q28 ) جمعآوری گردید.   یافتهها: نتایج مطالعه نشان داد که 10% از کل دانشجویان ورودی 79، 13% از کل دانشجویان ورودی 80 و 9% از کل دانشجویان ورودی 81 مشکوک به اختلالاف روانی بودند که بصورت: اختلال در عملکرد، اضطراب، افسردگی و علائم جسمانی در پاسخ دانشجویان به سئوالات مشاهده شد. از نظر سلامت روانی بین دانشجویان مجرد و متاهل، دانشجویان سهمیههای قبولی مختلف، تفاوت معنیداری وجود نداشته است اما بین دانشجویان بومی و غیر بومی و دانشجویان دختر و پسر از نظر سلامت روانی تفاوت معنیداری مشاهده گردید.   بحث و نتیجه گیری: لازم است ضمن ارزیابیهای روان شناختی و بالینی دانشجویان و ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در زمینههای آموزشی، تحصیلی، آموزش مهارتهای ارتباطی، همانند روشهای حل مسائل و ... در جهت ارتقاء سطح سلامت روانی دانشجویان گامهای مثبتی برداشته شود.      واژه های کلیدی: سلامت روانی، پرسشنامه سلامت عمومی، ( G.h.Q28 )، دانشجویان ورودی جدید   [1] - دانشیار گروه ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   [2] - کارشناس ارشد روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   [3] - مربی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
                    
                    
                    
                     
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
پرستاری