دوره 13، شماره 7 - ( مهر 1394 )                   جلد 13 شماره 7 صفحات 571-563 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khalilzade F, Ghaleei A. RELATIONSHIP BETWEEN LAERNING STYLES AND SUCCESS IN THE EXAM OF URMIA MEDICAL SCIENCE UNIVERSITY STUDENTS. Nursing and Midwifery Journal 2015; 13 (7) :563-571
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2166-fa.html
خلیل زاده فریبا، قلعه ای علیرضا. بررسی رابطه‌ی بین سبک‌های یادگیری و موفقیت در کنکور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال تحصیلی 93-92. مجله پرستاری و مامایی. 1394; 13 (7) :563-571

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2166-fa.html


1- کارشناس حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، ارومیه، ایران
2- دانشگاه ارومیه، گروه علوم تربیتی، مدیریت آموزشی (نویسنده مسئول) ، a.ghaleei@urmia.ac.ir
چکیده:   (5558 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: با توجه به نقش مهمی که سبک‌های یادگیری در جنبه‌های گوناگون تعلیمی دانشجویان دارد، این مقاله به بررسی رابطه سبک‌های یادگیری در موفقیت‌های به‌دست‌آمده دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در کنکور پرداخته است. مواد و روش کار: روش تحقیق توصیفی همبستگی و روش گردآوری اطلاعات میدانی بود. جامعه آماری تحقیق، 440 نفر بود که بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، تعداد حجم نمونه آماری 206 نفر تعیین گردید. از پرسشنامه استاندارد کلب برای ابزار گردآوری داده‌ها استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آزمون‌های آماری توصیفی، استنباطی و ضریب همبستگی پیرسان و رگرسیون استفاده گردید. یافته‌ها: نتایج این مطالعه نشان داد که بین سبک‌های یادگیری و رتبه کنکور رابطه معناداری وجود داد (p=0/001) و تمامی سبک‌های یادگیری دارای رابطه مثبت و معنادار بر روی رتبه کنکور می‌باشند که ذر این بین بیشترین رابطه را سبک همگرا و کمترین رابطه را سبک یادگیری واگرا دارد. بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به‌دست‌آمده تمامی سبک‌های یادگیری دارای ارتباط مثبت و معنادار با رتبه کنکور هستند که دراین‌بین بیشترین رابطه را سبک همگرا و کمترین رابطه را سبک واگرا دارا می‌باشد. لذا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند، باید از ابتدا سبک یادگیری مناسبی انتخاب کنند.
متن کامل [PDF 382 kb]   (2108 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش علوم پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb