دوره 8، شماره 4 - ( زمستان 1389 )                   جلد 8 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mosazadeh H, Sadagianifar A, Baniadam T. INVESTIGATING THE RELIABILITY AND VALIDITY OF CUSTOMER SATISFACTION QUESTIONNAIRE OF URBAN HEALTH THERAPEUTIC UNITES. Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (4)
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-249-fa.html
موسی زاده حسین، صدقیانی فر علی، بنی آدم تورج. پایایی و روایی پرسش­نامه رضایت­مندی مراجعین به واحدهای بهداشتی درمانی شهری. مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (4)

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-249-fa.html


چکیده:   (20984 مشاهده)
  پایایی و روایی پرسش­نامه رضایت­مندی مراجعین به واحدهای بهداشتی درمانی شهری     دکتر حسین موسی زاده ٭ [1] ،دکتر علی صدقیانی فر [2] ، دکتر تورج بنی آدم [3]     تاریخ دریافت20/5/89 تاریخ پذیرش 12/7/89     چکیده   پیش زمینه و هدف: به دلیل اهمیت رضایت­مندی مراجعین و نبودن پرسش­نامه متناسب با اهداف محققان، این پژوهش با هدف طراحی پرسش­نامه برای تعیین میزان رضایت­مندی مراجعین به واحدهای بهداشتی درمانی شهری و بررسی پایایی و روایی آن انجام می­گیرد.   مواد و روش کار: پرسش­نامه شامل 26 پرسش طراحی شد برای تعیین پایایی تعداد 100 نفر از مراجعین انتخاب شدند و پرسشگران، آزمون مجدد را دو هفته بعد انجام دادند. داده­ها با آزمون­های آماری ضریب همبستگی، آلفای کرونباخ، آماره کاپا و آزمون T تحلیل شدند.   یاقته­ها: ضریب پایایی پرسش­نامه به روش باز آزمایی89 درصد بود. اکثر مراجعین زنان بودند و مراجعه به واحد بهداشت خانواده بیش از سایر واحدها بود، رضایت­مندی زنان بیش از مردان و اقلیت­های مذهبی کم­تر از شیعیان و متاهل­ها بیش از مجردها بود، این نتایج روایی سازه را تایید می­کنند. ضریب همبستگی بالا بین عوامل و نمره کل پرسش­نامه و ضریب همبستگی کم بین سوالات و کاپای توافقی قابل قبول در مورد روایی محتوی و سازه پرسش­نامه بین روان سنجان و اعضاء هسته تکریم مراجعین و پرسش شوندگان نشان می­دهد که پرسش­نامه برای رسیدن به اهداف خود پایا و روا می­باشد.   بحث و نتیجه گیری: پرسش­نامه تعیین میزان رضایت­مندی مراجعین به مراکز بهداشتی درمانی شهری و پایگاه­های بهداشتی دارای پایای و روایی مناسب می­باشد.   کلید واژه­ها: رضایت­مندی، مراجعه کننده، واحدهای بهداشتی درمانی شهری     فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره چهارم، زمستان 1389، ص 253-246   آدرس مکاتبه: ارومیه، مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقاء سلامت ارومیه، تلفن: 09143459408   Email: Hoseinmosazadeh@Gmail.com   [1] پزشک عمومی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (نویسنده مسئول)   [2] پزشک عمومی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   [3] پزشک عمومی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
متن کامل [PDF 325 kb]   (3287 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb