Shamsi A, ghaderi M, shahabi R, Vahedi S. DETERMINING THE CURRENT, EXPECTED SITUATION, AND THE GAP IN QUALITY OF CLINICAL EDUCATION AMONG MIDWIFERY STUDENTS OF JIEROFT UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES. Nursing and Midwifery Journal 2020; 18 (2) :157-165
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3512-fa.html
شمسی افضل، قادری مصعب، شهابی نزاد راضیه، واحدی سعید. تعیین وضعیت موجود، مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. مجله پرستاری و مامایی. 1399; 18 (2) :157-165
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3512-fa.html
1- استادیار گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
2- کارشناس ارشد، پرستاری داخلی- جراحی، مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران (نویسنده مسئول) ، musab.ghaderi@gmail.com
3- کارشناس مامایی، دانشگاه آزاد تهران پزشکی، تهران، ایران
4- مربی، اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
چکیده: (2086 مشاهده)
پیشزمینه و هدف: آموزش بالینی به عنوان اولین منبع یادگیری و شکل دهی هویت حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی محسوب می شود. هدف از این مطالعه تعیین وضعیت موجود، مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود.
روش کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در سال 94-1393 انجام شد. جامعه آماری کلیه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که وارد بالین شده اند) بود. نمونه ها به تعداد 115 نفر از بین دانشجویان کارشناسی مامایی به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار مطالعه شامل مشخصات جمعیتشناختی و پرسشنامه وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار بود که روایی و پایایی آن (بااستفاده از آزمون مجدد و ضریب همبستگی 87/0) مورد تأیید قرار گرفت. اطلاعات جمعآوری شده از طریق نرمافزار SPSS v.17 و با کمک آزمونهای توصیفی و تی تست تجزیه و تحلیل شد. 05/0p
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری