دوره 18، شماره 2 - ( اردیبهشت 1399 )                   جلد 18 شماره 2 صفحات 165-157 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shamsi A, ghaderi M, shahabi R, Vahedi S. DETERMINING THE CURRENT, EXPECTED SITUATION, AND THE GAP IN QUALITY OF CLINICAL EDUCATION AMONG MIDWIFERY STUDENTS OF JIEROFT UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES. Nursing and Midwifery Journal 2020; 18 (2) :157-165
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3512-fa.html
شمسی افضل، قادری مصعب، شهابی نزاد راضیه، واحدی سعید. تعیین وضعیت موجود، مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. مجله پرستاری و مامایی. 1399; 18 (2) :157-165

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3512-fa.html


1- استادیار گروه هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران. مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
2- کارشناس ارشد، پرستاری داخلی- جراحی، مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، جیرفت، ایران (نویسنده مسئول) ، musab.ghaderi@gmail.com
3- کارشناس مامایی، دانشگاه آزاد تهران پزشکی، تهران، ایران
4- مربی، اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
چکیده:   (2086 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: آموزش بالینی به عنوان اولین منبع یادگیری و شکل دهی هویت حرفه ای دانشجویان علوم پزشکی محسوب می شود. هدف از این مطالعه تعیین وضعیت موجود، مورد انتظار و شکاف کیفیت آموزش بالینی در دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود. روش­ کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در سال 94-1393 انجام شد. جامعه آماری کلیه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت که وارد بالین شده اند) بود. نمونه ها به تعداد 115 نفر از بین دانشجویان کارشناسی مامایی به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار مطالعه شامل مشخصات جمعیت‌شناختی و پرسشنامه وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار بود که روایی و پایایی آن (بااستفاده از آزمون مجدد و ضریب همبستگی 87/0) مورد تأیید قرار گرفت. اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق نرم‌افزار SPSS v.17 و با کمک آزمون‌های توصیفی و تی تست تجزیه و تحلیل شد. 05/0p
واژه‌های کلیدی: آموزش، آموزش بالینی، دانشجو، مامایی
متن کامل [PDF 2719 kb]   (652 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb