دوره 20، شماره 7 - ( مهر 1401 )                   جلد 20 شماره 7 صفحات 609-601 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Faraji Dehsorkhi H, Rokni J, Mohammadabadi M. PREDICTING TRAINING TRANSFER AMONG NURSING STAFF. Nursing and Midwifery Journal 2022; 20 (7) :601-609
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4385-fa.html
فرجی ده‌سرخی حاتم، رکنی جواد، محمدآبادی معصومه. پیش‌بینی انتقال آموزش در میان پرستاران. مجله پرستاری و مامایی. 1401; 20 (7) :601-609

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4385-fa.html


1- دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، ،hatam.faraji@gmail.com
2- دکتری روانشناسی عمومی، ، تهران، ایران
3- دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، خراسان شمالی، ایران
چکیده:   (1142 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: انتقال آموزش برای بهبود کیفیت خدمات سلامتی و بهداشتی ارائه‌شده توسط پرستاران ضروری است. علیرغم سرمایه‌گذاری زیاد در آموزش‌های مربوط به مراقبت و بهداشت، مطالعات حاکی از آن است که تنها بخش کوچکی از این آموزش‌ها به محیط کار منتقل می‌شود. بنابراین، پژوهش حاضر باهدف بررسی انتقال آموزش در میان پرستاران با استفاده از نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده طراحی و انجام شد.
مواد و روش‌ کار: در مطالعه حاضر، از طرح پژوهشی همبستگی-پیش‌بینی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل همه 78 پرستاران شاغل در بیمارستان امام حسین تهران بود که در کارگاه گزارش‌نویسی شرکت کردند. با استفاده از روش هیر و همکاران، 53 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری داده‌ها، از پرسشنامه محقق‌ساخته، نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده، و چک‌لیست گزارش‌نویسی استفاده شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart-PLS2 استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که نگرش به هنجارهای ذهنی انتقال آموزش در مورد انتقال آموزش و کنترل رفتاری بر انتقال آموزشی به‌طور معناداری قصد انتقال آموزش را پیش‌بینی می‌کند. همچنین، نتایج نشان داد که کنترل رفتاری ادراک‌شده نسبت به انتقال آموزش و قصد انتقال آموزش پیش‌بینی کننده معنادار جزء رفتارهای انتقال آموزش پرستاران هستند.
بحث و نتیجه‌گیری: نظریه رفتاری برنامه‌ریزی‌شده توان پیش‌بینی قصد انتقال آموزش و رفتار انتقال آموزش پرستاران را دارد. بنابراین، این نظریه می‌تواند راهنمای عمل مسئولان بهداشت و درمان برای خلق یک محیط مناسب انتقال آموزش باشد.
متن کامل [PDF 521 kb]   (419 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb