Ranjbar H, Esmaili H. A Research on the Learning Styles and preferences of the Students at Torbat Heydariyeh Nursing and Midwifery, 1386. Nursing and Midwifery Journal 2007; 5 (4) :64-76
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-51-fa.html
1- ، ho_ra72@yahoo.com
چکیده: (12866 مشاهده)
مقدمه: سبک یادگیری عامل مهمی در فرآیند آموزش و یادگیری است. افراد سبک های یادگیری متفاوت و منحصر به خود را دارند. اطلاع از روش های یادگیری دانش جویان می تواند به ارائه تدریس متناسب با سبک فردی آنان کمک نماید. لذا این مطالعه با هدف تعیین سبک های یادگیری دانش جویان پرستاری و مامایی انجام گردیده است. مواد و روش ها : این مطالعه یک پژوهش توصیفی- تحلیلی است که به شکل مقطعی و بر روی تمامی دانش جویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان تربت حیدریه اجرا گردیده است. در این پژوهش سبک یادگیری دانش جویان و ارتباط آن با متغیر هایی همچون سن،ترم تحصیلی،رشته تحصیلی و معدل نمرات پیشرفت تحصیلی دانش جویان مورد برسی قرار گرفته است. جهت گرد آوری داده ها از سیاهه سبک یادگیری کلب استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss و آزمون های آماری کای دو و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: بین سبک های یادگیری واحد های مورد مطالعه تفاوت معنی داری مشاهده شد(p
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری