Valizadeh L, Zamanzadeh V, LakDizaji S, Nasiri K, Mohammadiyan S, Bagher maddah S, et al . THE INDIVIDUAL FACTORS INFLUENCING KNOWLEDGE TRANSFER ACTIVITIES IN NURSING RESEARCH. Nursing and Midwifery Journal 2015; 13 (2) :99-107
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1771-fa.html
ولی زاده لیلا، زمان زاده وحید، لک دیزجی سیما، نصیری خدیجه، محمدیان روشن سمیه، باقر مداح سادات، و همکاران.. عوامل اثر گذار بر فعالیتهای فردی انتقال دانش حاصل از پژوهشهای پرستاری. مجله پرستاری و مامایی. 1394; 13 (2) :99-107
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1771-fa.html
1- PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه کودکان
2- PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی
3- کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی
4- کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت آموزشی دانشکده علوم پزشکی خلخال، گروه داخلی جراحی
5- دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس (نویسنده مسئول) ، mohamadian63@gmail.com
6- دکتری پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی
7- دانشجوی PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی
8- دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس
چکیده: (6960 مشاهده)
عوامل اثرگذار بر فعالیتهای فردی انتقال دانش حاصل از پژوهشهای پرستاری لیلا ولیزاده [1] ، وحید زمانزاده [2] ، سیما لک دیزجی3، خدیجه نصیری4، سمیه محمدیان روشن 5 *، سادات باقر مداح6، مژگان بهشید7، تینا پلمه8 تاریخ دریافت 01/11/1393 تاریخ پذیرش 25/01/1394 چکیده پیشزمینه و هدف: توجه به روشهای تولید، انتقال و بهکارگیری دانش حیاتی است. تولید دانش حاصل از پژوهش در پرستاری در حال افزایش میباشد ولی استفاده از آن در عمل روند کندی را میپیماید. ازاینرو پژوهش حاضر باهدف بررسی عوامل اثرگذار بر فعالیتهای فردی جهت انتقال تحقیق از دیدگاه اعضای هیئتعلمی و آموزشی پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی در ایران انجام شد. مواد و روش کار: مطالعه توصیفی همبستگی به روش نمونهگیری خوشهای با شرکت 279 نفر از اعضای هیئتعلمی پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام پذیرفت. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه نات و ویلداوسکی1980 و لاندری و همکاران 2001 و 2003 استفاده شد. دادهها با استفاده از SPSS ver13 تجزیهوتحلیل شد. یافتهها : نتایج مطالعه نشان داد در سطح فردی، بیشترین فعالیت مربوط به سخنرانی در همایشها و ارسال نتایج تحقیقات به ذینفعان و کمترین آن "شرکت در فعالیتهای تجاری" میباشد. عواملی از قبیل "پژوهش مبتنی بر نیاز مصرفکنندگان" و " سابقه خدمت بهعنوان مدرس پرستاری" ارتباط آماری معنیداری با فعالیتهای انتقال تحقیق در سطح فردی نشان دادند ( P< 0/05 ). بحث و نتیجهگیری : نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که فعالیتهای فردی برای انتقال تحقیق با برخی عوامل ارتباط آماری معنیدار دارد. لذا بایستی علاوه بر اتخاذ تدابیر لازم جهت ترویج و تشویق فعالیتهای فردی انتقال تحقیق به عوامل اثرگذار و تعیینکننده قابل مداخله توجه گردد. کلیدواژهها: انتقال دانش، پرستاری، پژوهش پرستاری، مدرس پرستاری مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره سیزدهم، شماره دوم، پیدرپی 67، اردیبهشت 1394، ص 107-99 آدرس مکاتبه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بینالمللی ارس، تلفن: 09372681253 Email: mohamadian63@gmail.com [1] PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه کودکان [2] PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی 3 کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی 4 کارشناسی ارشد پرستاری، عضو هیئت آموزشی دانشکده علوم پزشکی خلخال، گروه داخلی جراحی 5 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس (نویسنده مسئول) 6 دکتری پرستاری، دانشگاه علوم بهزیستی 7 دانشجوی PhD پرستاری، عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه داخلی جراحی 8 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری گرایش داخلی و جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، واحد بین المللی ارس
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری