دوره 13، شماره 9 - ( آذر 1394 )                   جلد 13 شماره 9 صفحات 771-758 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Manzari Z, Masoumian Hoseini S T, Karimi Moonaghi H, Behnam Vashani H, Khaleghi I. COMPARING THE EFFECT OF TWO EDUCATIONAL METHODS (CONTEXT BASED LEARNING AND LECTURE) ON NURSE’S KNOWLEDGE, ATTITUDE AND PRACTICE ABOUT NURSE’S ROLE IN ORGAN DONATION PROCESS. Nursing and Midwifery Journal 2015; 13 (9) :758-771
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2034-fa.html
منظری زهراسادات، معصومیان حسینی سیده تکتم، کریمی مونقی حسین، بهنام وشانی حمیدرضا، خالقی ابراهیم. مقایسه تأثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو. مجله پرستاری و مامایی. 1394; 13 (9) :758-771

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2034-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی مشهد
2- دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، Masoumiant911@mums.ac.ir
چکیده:   (6359 مشاهده)
تاریخ دریافت 11/04/1394 تاریخ پذیرش 23/06/1394 پیش‌زمینه و هدف: ازآنجاکه موفقیت فرآیند اهدای عضو ارتباط نزدیکی با میزان آگاهی، نگرش و عملکرد پرستاران نسبت به اهدای عضو دارد؛ باید پرستارانی را که با این پدیده سروکار دارند با نقش‌ها و وظایف خود در این زمینه آشنا ساخت. این مطالعه باهدف مقایسه تأثیر دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر زمینه و سخنرانی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستاران در فرآیند اهدای عضو انجام گرفت. مواد و روش‌ها: در این مطالعه تجربی، ابتدا به‌صورت تصادفی دو بیمارستان قائم (عج) و امام رضا (ع) مشهد در یکی از گروه‌های آموزشی قرار داده شدند. سپس به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 60 پرستار آی‌سی‌یو (30 نفر در هر گروه) انتخاب شدند. مداخله یادگیری مبتنی بر زمینه در 3 جلسه، هر جلسه 2 ساعت و فاصله بین جلسات یک هفته اجرا شد. در گروه سخنرانی نیز مداخله شامل یک جلسه 6 ساعته بود. پرسشنامه دانش، نگرش و عملکرد پرستاران در رابطه با نقش پرستار در فرآیند اهدای عضو قبل و یک ماه پس از پایان مداخله تکمیل گردید. تحلیل داده‌ها با نسخه 11.5 نرم‌افزار SPSS و آزمون‌های تی‌مستقل، تی‌زوجی و مجذورکای انجام شد. یافته‌ها: هر دو روش آموزشی سبب ارتقای دانش، نگرش و عملکرد پرستاران شدند. اما میانگین تغییر نمره دانش (001/0p
متن کامل [PDF 583 kb]   (1950 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb