دوره 13، شماره 6 - ( شهریور 1394 )                   جلد 13 شماره 6 صفحات 534-525 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bahador H, Feizi A, nabizadeh M. A STUDY ON THE MIDWIFERY STUDENT’S PERCEPTION OF THE CHILDREN’S CARE COURSE BY USING TEAM-BASED LEARNING IN COPARISON WITH CONVENTIONAL LEARNING. Nursing and Midwifery Journal 2015; 13 (6) :525-534
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2270-fa.html
بهادر حمیدالله، فیضی آرام، نبی زاده ماهرخ. بررسی و مقایسه ادراک کارآموزان مامایی از اثربخشی شیوه‌های آموزشی یادگیری مبتنی بر تیم و آموزش مرسوم (سخنرانی) در زمینه مراقبت‌های کودکان. مجله پرستاری و مامایی. 1394; 13 (6) :525-534

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-2270-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی ایران
2- دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
3- دانشگاه علوم پزشکی ایران (نویسنده مسئول)
چکیده:   (4760 مشاهده)
 پیش‌زمینه و هدف: ممکن است استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی در افزایش سطح آگاهی، علاقه‌مندی و ادراک دانشجویان تأثیرگذار باشد. لذا برای ارزیابی این فرضیه مطالعه حاضر در نظر دارد تا نقش دو روش آموزشی یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) و روش آموزش سنتی را بر سطح ادراک دانشجویان مامایی از مراقبت‌های کودکان موردبررسی قرار دهد.  مواد و روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه شبه تجربی است که بر روی دانشجویان دوره کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 93 - 1392 صورت پذیرفت. دانشجویان به‌طور تصادفی به دو روش آموزشی مبتنی بر تیم و یا روش سنتی مرسوم در کارآموزی بهداشت مادر و کودک تحت تعلیم قرار گرفتند. سپس ادراک کارآموزان مامایی در مورد اثربخشی دو روش مذکور مورد مقایسه قرار گرفت.  یافته‌ها: ادراک دانشجویان در خصوص سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی واحد درسی، مهارت‌های ارتباطی و چگونگی ارتباط مدرس با دانشجو، نحوه ارائه تکالیف، برگزاری آزمون‌ها و ارزشیابی، روش‌های آموزشی و کمک‌آموزشی تکمیلی، نتایج حاصل از دوره آموزشی، تلاش و مشارکت وی در دوره آموزشی و مؤثر بودن روش آموزشی در روش TBL بهتر از روش آموزشی سخنرانی بود (05/0>p).  بحث و نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر به نظر می‌رسد در روش آموزشی TBL، ادراک کارآموزان از شیوه‌های آموزشی در زمینه مراقبت‌های کودکان بهتر از روش سخنرانی است.
متن کامل [PDF 456 kb]   (1459 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش علوم پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb