دوره 8، شماره 4 - ( زمستان 1389 )                   جلد 8 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadpour Y, Khalilzadeh H, Habibzadezadeh H, Ahangarzadeh Rezaee S, Rasooli D. THE EFFECT OF EMPLOYING CLINICAL EDUCATION ASSOCIATE MODEL ON CLINICAL LEARNING OF NURSING STUDENTS. Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (4)
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-247-fa.html
محمدپور یوسف، خلیل زاده حمیده، حبیب زاده حسین، آهنگرزاده رضایی سهیلا، رسولی داود. تأثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری. مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (4)

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-247-fa.html


چکیده:   (14024 مشاهده)
  تأثیر مدل همکار آموزشی بالینی بر پیامد یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری     یوسف محمدپور ٭ [1] ، حمیده خلیل زاده [2] ، حسین حبیب زاده [3] ، سهیلا آهنگرزاده رضایی [4] ، داود رسولی [5]     تاریخ دریافت2/2/89 تاریخ پذیرش 5/5/89     چکیده   پیش زمینه و هدف : مدل همکار آموزشی بالینی به معنی مشارکت و همکاری بین مراقبان سلامت و مربیان دانشکدهاست و واقع بینی را برای محیط های کاری به ارمغان می آورد در راستای حل مشکلات آموزش بالینی، از جمله تبحر پایین دانش آموختگان در زمینه کسب مهار تها و توانمند یهای لازم درپایان دوره آموزش پرستاری و ضرورت استفاده از روش های نوین آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزش بالینی، این مطالعه به بررسی تأثیرمدل همکارآموزش بالینی بر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری در مقایسه با روش متداول پرداخته است .   مواد و روش ها : این مطالعه از نوع نیمه تجربی بود . در طول یک ترم تحصیلی با روش سرشماری، دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری30 نفر به صورت تصادفی به دو گروه تجربه 15نفر و شاهد 15 نفرتقسیم شدند . گروه اول با روش همکار آموزش بالینی آموزش دیدند وگ روه دوم با روش متداول آموزش دیدند . پس از دو هفته یادگیری مهارتهای بالینی به وسیله چک لیست ارزیابی گردیدند و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری t زوج و t مستقل آزمون فیشر و مجذور کای استفاده شد.   یافته ها . یافته های این پژوهش اختلاف معنادا ری را در دو گروه تجربه و شاهد از نظر مهار تهای بالینی بین متغیررضایتمندی پرستاران منتخب بالینی از نحوه کارآمو زی دانشجویان ورضایتمندی دانشجویان پرستاری از مربیان همکار در دو گروه نشان داد.   بحث و نتیجه میزان یادگیری بالینی دانشجویان در روش همکار آموزش بالینی افزایش داشت . پیشنهاد می شود با بکارگیری روش های آموزشی فعال، باعث مشارکت بیشتر دانشجویان با موضوعات آموزشی شده تا زمینه برای یادگیری بیشتر آنان فراهم شود .   کلید واژه ها : آ موزش بالینی ، مدل همکار آموزش بالینی ، یاد گیری ، آموزش پرستاری .     فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره چهارم، زمستان،1389، ص 237-229   آدرس مکاتبه: ارومیه، کیلومتر 11 جاده سرو، پردیس نازلو،‌ دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 04412752378   Email: mohammadpour_y@umsu.ac.ir   [1] کارشناس ارشد پرستاری مربی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، هیئت علمی گروه پرستاری داخلی - جراحی (نویسنده مسئول)   [2] کارشناس ارشد پرستاری مربی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، هیئت علمی گروه پرستاری داخلی - جراحی   [3] دانشجوی دکتری تخصصی آموزش پرستاری، هیئت علمی گروه پرستاری داخلی- جراحی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه   [4] کارشناس ارشد آموزش روان پرستاری، هیئت علمی گروه پرستاری داخلی- جراحی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه   [5] کارشناس ارشد پرستاری مربی دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، هیئت علمی گروه پرستاری داخلی - جراحی
متن کامل [PDF 305 kb]   (2087 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb