دوره 16، شماره 5 - ( مرداد 1397 )                   جلد 16 شماره 5 صفحات 372-364 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zare’ei Eich M S, Amini . A, Poorabbas A. EVALUATION THE EDUCATIONAL STANDARDS OF BOUKAN HEALTH EDUCATION CENTER DURING 2016 ACADEMIC YEAR. Nursing and Midwifery Journal 2018; 16 (5) :364-372
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3364-fa.html
زارعی محمد صالح، امینی ابوالقاسم، پورعباس احمد. بررسی و ارزشیابی معیارهای آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان در سال تحصیلی 1395. مجله پرستاری و مامایی. 1397; 16 (5) :364-372

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3364-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز- ایران (نویسنده مسئول) ، zariy_m@yahoo.com
2- استادیار، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، پژوهشکده مدیریت سلامت و ارتقاء ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز-ایران
3- مربی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، پژوهشکده مدیریت سلامت و ارتقاء ایمنی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز-ایران
چکیده:   (3423 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: ارزشیابی یک فرایند تحلیل کلی و نظام‌اند است که منجر به داوری و یا ارائه پیشنهادات مربوط به کیفیت یک موسسه آموزش عالی می­شود و می­تواند منجر به بهبود مستمر کیفیت شود، لذا مطالعه حاضر باهدف ارزشیابی آموزشی مجتمع آموزش سلامت شهرستان بوکان به انجام رسید. مواد و روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-مقطعی بوده که با مشارکت تمامی مدیران، اساتید، دانشجویان و کارکنان مجتمع آموزش سلامت شهر بوکان و با استفاده از شاخص‌های ارزشیابی موسسه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شد. ابتدا بررسی‌های توصیفی روی داده‌ها صورت گرفت و نتایج به‌صورت فراوانی و درصد برای متغیرهای کیفی و نیز میانگین و انحراف معیار برای متغیرهای کمی گزارش شد. همچنین نتایج به تفکیک برای هر حیطه گزارش شد. یافته‌ها: میانگین مطلوبیت از دیدگاه کلی دانشجویان، اساتید، مدیران، کارکنان و مستندات بررسی‌شده به ترتیب برابر 65، 79، 76، 70 و 70 درصد بود که در بین آن‌ها بالاترین سطح مربوط به نگاه اساتید و پایین‌ترین سطح مربوط به دانشجویان بود. متوسط کل نتایج برای کل جمعیت برابر 72 درصد بود. یافته‌ها نشان داد که بالاترین امتیاز به حوزه‌های رسالت و اهداف، آموزش مداوم فارغ‌التحصیلان و آموزش دانشجو و پایین‌ترین سطح به حوزه‌های مدیریت، هیئت‌علمی و اساتید و آموزش بالینی اختصاص دارد. بحث و نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان داد که وضعیت این مجتمع در حد نسبتاً مطلوب می‌باشد، گرچه لزوم طراحی و اجرای مداخلاتی جهت مرتفع نمودن مشکلات حوزه‌های دارای نقص به‌وضوح احساس می‌شود.  
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، آموزش پزشکی، معیارها
متن کامل [PDF 416 kb]   (771 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش علوم پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb