دوره 16، شماره 7 - ( مهر 1397 )                   جلد 16 شماره 7 صفحات 534-527 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fereidoni J, Baniadam I, hemmati maslakpak M, Tadayyon N. THE ERROR ANALYSIS OF ENGLISH ABSTRACTS SUBMITTED TO NURSING AND MIDWIFERY JOURNAL OF URMIA UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCES BEFOREANY SCIENTIFIC EDITTING IN 2016 AND 2017. Nursing and Midwifery Journal 2018; 16 (7) :527-534
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3383-fa.html
فریدونی جاوید، بنی ادم اسماعیل، همتی مسلک پاک معصومه، تدین نفیسه. تجزیه‌وتحلیل خطاهای نوشتاری قبل از ویرایش علمی در چکیده‌های انگلیسی مقالات ارسالی به مجله پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1395 و 1396. مجله پرستاری و مامایی. 1397; 16 (7) :527-534

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3383-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ، javid.fereidoni@gmail.com
2- دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده:   (2842 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: بروز خطاهای نوشتاری در زبان انگلیسی در بین غیر انگلیسی‌زبان‌ها از مسائل بسیار شایع در امر آموزش زبان انگلیسی بوده و نیازمند تجزیه‌وتحلیل دقیق می‌باشد. با در نظر گرفتن این مسئله، هدف از نگارش این مقاله، بررسی انواع خطاهای رایج نوشتاری"قبل از ویرایش علمی" و میزان تکرار این خطاها در چکیده‌های انگلیسی مقالات ارسالی به مجله پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است. مواد و روش کار: به همین منظور، از تعداد 60 مقاله ارسالی به مجله پرستاری ارومیه در سال 1395 و 1396، چکیده انگلیسی 50 مقاله به‌صورت تصادفی انتخاب و انواع خطاهای موجود ازلحاظ فراوانی )تعداد) و درصد به‌صورت روش تحلیل کمی و با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS(ورژن 16) موردبررسی قرار گرفت. یافته‌ها: ارزیابی داده‌ها نشان داد که نسبت خطاهای موجود ازلحاظ تداخل میان زبانی (زبان اول) در زبان مقصد (انگلیسی) بیشتر از خطاهای متأثر از تداخل درون‌زبانی (خود زبان مقصد) می‌باشد که بیشتر مربوط به غلط‌های ساختاری تداخل یافته از زبان اول در زبان مقصد بودند. بحث و نتیجه‌گیری: بررسی خطاهای نگارشی نشان داد که زبان اول تأثیر بسزایی در بروز خطاهای نوشتاری در زبان مقصد دارد. لذا، با ارزیابی خطاهای نوشتاری و ریشه‌یابی علل بروز خطاها می‌توان به سطح مهارت نوشتاری و میزان تسلط فراگیران در زبان مقصد (انگلیسی) پی برد و از تکرار خطاهای نوشتاری جلوگیری کرد.
متن کامل [PDF 430 kb]   (687 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: متفرقه

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb