Nazari H, Vedadi A, Rabieemondajin M. IDENTIFICATION OF OUTSOURCING INCENTIVES IN HOSPITALS SERVICES WITH A POLICY-MAKING APPROACH (QUALITATIVE STUDY). Nursing and Midwifery Journal 2020; 18 (6) :467-478
URL:
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4130-fa.html
1- گروه مدیریت دولتی، گرایش تصمیمگیری و خطمشیگذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- گروه مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
3- گروه مدیریت دولتی ، گرایش تصمیمگیری و خطمشیگذاری عمومی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
چکیده: (2548 مشاهده)
پیشزمینه و هدف: استفاده از سیاست برونسپاری توسط بخش دولتی در دورههای اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بررسی تجربه برونسپاری نشان میدهد که علیرغم دستاوردهای مثبت، متأسفانه به دلایلی در برخی موارد این امر باعث بروز مشکلات و مسائلی در سطح سازمان و همچنین در سطح کلان کشور گردیده و به بیشتر اهدافش نرسیده است. این مطالعه باهدف شناسایی محرکهای برونسپاری خدمات بیمارستانی با رویکرد تدوین خطمشی مربوطه انجام گردید.
روش کار: مطالعه حاضر یک پژوهش کیفی بود. برای جمعآوری دادهها از مصاحبههای نیمه ساختاریافته و برای تحلیل دادهها از روش تحلیل موضوعی یا تماتیک استفاده گردید. حجم نمونه 13 نفر از خبرگان و متخصصین مربوطه بودند که با روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند.
یافتهها: بر اساس یافتههای مطالعه حاضر برای مؤلفه اسناد بالادستی 2 تم فرعی، مؤلفه چالشها 5 تم فرعی، مؤلفه زیرساختها 6 تم فرعی و مؤلفه محرکهای انگیزاننده و بازدارنده 4 تم فرعی به دست آمد.
نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد در تدوین خطمشی برونسپاری اگر تمامی جوانب لحاظ نشود و ابعاد مختلف این موضوع بررسی نگردد، نهتنها در اجرا شکست خواهد خورد بلکه ممکن است هزینههای جبرانناپذیری به بار آورد.
نوع مطالعه:
کیفی |
موضوع مقاله:
مدیریت پرستاری