دوره 19، شماره 7 - ( مهر 1400 )                   جلد 19 شماره 7 صفحات 557-551 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nouri Khaneghah Z, sadati L, abjar R, Hassanpour Moghadam Z. SATISFACTION OF OPERATING ROOM STUDENTS WITH PRECEPTORSHIP SUPERVISION IN CLINICAL EDUCATION. Nursing and Midwifery Journal 2021; 19 (7) :551-557
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4440-fa.html
نوری خانقاه زهرا، ساداتی لیلا، آبجار رعنا، حسن‌پور مقدم زهرا. رضایت دانشجویان اتاق عمل از نظارت پرسپتور در آموزش بالینی. مجله پرستاری و مامایی. 1400; 19 (7) :551-557

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-4440-fa.html


1- دانشجوی دکترای آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
2- مربی، گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران
3- کارشناس اتاق عمل، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی البرز، کرج، ایران (نویسنده مسئول) ، mzhra1838@gmail.com
چکیده:   (2486 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: محیط آموزش بالینی با مدل‌های مختلف آموزشی، محلی برای پرورش مهارت‌های بالینی دانشجویان جهت ورود به جامعه کاری خود یعنی بیمارستان است، با توجه به اهمیت نقش مربیان در موفقیت‌آمیز بودن آموزش‌ها و اهمیت موضوع رضایتمندی جهت دستیابی به کیفیت بالاتر در آموزش بالینی، این مطالعه باهدف تعیین میزان رضایتمندی دانشجویان اتاق عمل از اجرای آموزش بالینی به شیوه پرسپتورشیپ در دانشگاه علوم پزشکی البرز در سال 1399-1398 انجام شد. مواد و روش کار: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی که به‌صورت مقطعی انجام گرفت، 52 نفر از دانشجویان ترم 7 و 8 کارشناسی اتاق عمل به‌صورت در دسترس وارد مطالعه شدند. داده‌ها از طریق پرسشنامه رضایتمندی تسهیل گری بالینی جمع‌آوری و وارد نرم‌افزار spss شدند و از طریق آزمون‌های توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون‌های تحلیلی (تی تست، من ویتنی، ضریب همبستگی اسپیرمن) تجزیه‌وتحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که وضعیت رضایتمندی دانشجویان از شیوه اجرای مدل پرسپتورشیپ در سطح مطلوبی قرار دارد و میانگین نمره آن 97.51 هست. آزمون تی تست بین میانگین نمره رضایتمندی کل با متغیر جنسیت اختلاف معنی‌داری را نشان داد (0.007 P =)؛ به‌طوری‌که نمره رضایتمندی به‌صورت معناداری در مردان بیشتر از زنان به دست آمد. نتیجه‌گیری: با توجه به میزان رضایت‌مندی دانشجویان سال آخر رشته اتاق عمل از اجرای این مدل آموزشی، می‌توان از این روش در کنار روش‌های دیگر در آموزش بالینی دانشجویان اتاق عمل استفاده کرد.
متن کامل [PDF 412 kb]   (766 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش علوم پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb