دوره 16، شماره 1 - ( فروردین 1397 )                   جلد 16 شماره 1 صفحات 21-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourteimour S, Hemmati maslakpak M, Jasemi M. THE EFFECT OF E-LEARNING ON THE KNOWLEDGE, ATTITUDE AND PRACTICE OF NURSING STUDENTS ABOUT THE PREVENTION OF DRUG ERRORS IN THE PEDIATRIC UNIT. Nursing and Midwifery Journal 2018; 16 (1) :12-21
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3441-fa.html
پورتیمور سیما، همتی مسلک پاک معصومه، جاسمی مدینه. بررسی تأثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در مورد پیشگیری از خطاهای دارویی در بخش اطفال. مجله پرستاری و مامایی. 1397; 16 (1) :12-21

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3441-fa.html


1- کارشناسی ارشد مراقبت‌های ویژه نوزادان، مربی هیت علمی، دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران (نویسنده مسئول) ، simapure@yahoo.com
2- دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده:   (5314 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: اشتباهات دارویی یک رخداد بالقوه خطرناک برای ایمنی بیمار به‌خصوص کودکان می‌باشد، که به علت بروز آسیب بالا به توجه ویژه از سوی ارائه‌دهندگان خدمات مراقبتی نیاز دارد. لذا این پژوهش باهدف تعیین تأثیر آموزش الکترونیکی بر آگاهی، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری در پیشگیری از خطاهای دارویی بخش اطفال ارومیه در سال 1395 انجام گرفت. مواد و روش‌ها: در این مطالعه نیمه تجربی 40 نفر از دانشجویان پرستاری‌ترم 8 دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. گروه مداخله آموزش الکترونیکی به مدت 3 هفته قبل از شروع کارآموزی در عرصه دریافت کردند. از هر دو گروه پیش‌آزمون و پس از آزمون با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جهت بررسی سطح آگاهی، نگرش و عملکرد در خصوص پیشگیری از خطاهای دارویی به عمل آمد. روایی و پایایی ابزارها تأیید شده بود. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری 21SPSS و آزمون‌های ناپارامتریک صورت گرفت. یافته‌ها: قبل از آموزش بین دو گروه کنترل و مداخله ازنظر آماری تفاوت معنی‌داری در میانگین نمره آگاهی و نگرش مشاهده نشد (05/0
متن کامل [PDF 493 kb]   (1586 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb