دوره 13، شماره 1 - ( فروردین 1394 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 18-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Izadi A, Torabi M, Hasani P, oshvandi K. PATHOLOGY OF "CLINICAL EDUCATION" FROM PERSPECTIVE OF NURSING STUDENTS: A QUALITATIVE CONTENT ANALYSIS. Nursing and Midwifery Journal 2015; 13 (1) :9-18
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1376-fa.html
ایزدی احمد، ترابی محمد، حسنی پرخیده، عشوندی خدایار. آسیب‌شناسی آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری: تحلیل محتوی کیفی. مجله پرستاری و مامایی. 1394; 13 (1) :9-18

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1376-fa.html


1- استادیارگروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه امام حسین (ع) تهران، ایران
2- دانشجوی دکترای تخصصی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) ، m.torabi@sbmu.ac.ir
3- استادیار گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، تهران، ایران
4- دانشیار گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، ایران
چکیده:   (6764 مشاهده)
  آسیب‌شناسی آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری: تحلیل محتوی کیفی     احمد ایزدی [1] ، محمد ترابی [2] *، پرخیده حسنی [3] ، خدایار عشوندی [4]     تاریخ دریافت 7/10/1393 تاریخ پذیرش 10/12/1393   چکیده   پیش‌زمینه و هدف: ارتقاء کیفیت آموزش پرستاری مستلزم بررسی مستمر وضعیت موجود جهت اصلاح نقاط ضعف می‌باشد و دانشجویان به‌عنوان دریافت‌کنندگان خدمات آموزشی بهترین منبع برای شناسایی مشکلات آموزشی هستند . هدف از این مطالعه تحلیل مشکلات آموزش بالین از دیدگاه دانشجویان پرستاری است.   مواد و روش‌ها: این مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوی قراردادی است که در آن 14 دانشجوی پرستاری سال آخر با روش نمونه‌گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته گروه مدار، تجزیه‌وتحلیل انجام شد.   یافته‌ها: با استفاده از تحلیل دست‌نوشته‌ها، تعداد قابل‌توجهی درون‌مایه اولیه و شش درون‌مایه اصلی که هر یک‌چند درون‌مایه فرعی داشتند، استخراج شد. نهایتاً شش درون‌مایه اصلی مشخص شد که عبارت‌اند از: برنامه‌ریزی آموزشی، ارتباط بین فردی تیم درمان، عملکرد مربیان، امکانات آموزشی- رفاهی، ارزشیابی دانشجو و تجارب تحقیرآمیز.   بحث و نتیجه‌گیری: تقویت حیطه‌های یادگیری بالینی مثل بازنگری طرح درس، به‌کارگیری مربیان توانمند و نظارت بیشتر بر فر ای‌اند آموزشی دانشجویان، ارتباطات حرفه‌ای با اعضاء تیم درمانی، تناسب محتوای برنامه آموزش بالینی و تبدیل بیمارستان‌های آموزشی به فضاهای مناسب آموزشی به‌منظور تحقق بیشتر اهداف آموزش بالینی دوره برای دانشجویان و رضایت حرفه‌ای آنان تلاش بیشتری به کاربندند .   کلیدواژه‌ها: آموزش بالینی، پرستاری، تحقیق کیفی، تحلیل محتوی     مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره سیزدهم، شماره اول، پی‌درپی 66، فروردین 1394، ص 18-9     آدرس مکاتبه: دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، تهران، ایران، تلفن: 02188655367   [1] استادیارگروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه امام حسین (ع) تهران، ایران   [2] دانشجوی دکترای تخصصی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)   [3] استادیار گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، تهران، ایران   [4] دانشیار گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، ایران   5 Harden
متن کامل [PDF 238 kb]   (1691 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb