 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     nafei A,  khorami markani A,  motarafi H,  Hagighi mogadam Y,  Sakhaei S. THE EFFECT OF REFLECTIVE JOURNALING ON NURSING STUDENTS’ CRITICAL THINKING IN CLINICAL ACTIVITIES.  Nursing and Midwifery Journal 2015; 13 (1) :19-26
URL: 
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1723-fa.html   
                    
                    نفعی علیرضا،  خرمی مارکانی عبدالله،  متعارفی حسین،  حقیقی مقدم یوسف،  سخایی شهریار. بررسی تأثیر رویداد نویسی اندیشمندانه بر تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری در کارآموزی.  مجله پرستاری و مامایی. 1394; 13 (1) :19-26
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1723-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- مربی، دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران 
 2- استادیار، دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران (نویسنده مسئول) ، khorami.abdolah@gmail.com
 3- مربی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران 
                    
                    
                    :       (7627 مشاهده)
                    
                    
                      بررسی تأثیر رویداد نویسی اندیشمندانه بر تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری در کارآموزی     علیرضا نفعی [1] ، عبدالله خرمی مارکانی [2] * ، حسین متعارفی [3] ، یوسف حقیقی مقدم [4] ، شهریار سخایی [5]     تاریخ دریافت 15/09/1393 تاریخ پذیرش 20/11/1393     چکیده   پیشزمینه و هدف: فعالیتهای یادگیری بالینی قلب برنامههای آموزش پرستاری بوده و رویدادنویسی اندیشمندانه راهکار آموزشی مناسبی در زمینه تجارب بالینی دانشجویان پرستاری است که به مربیان پرستاری اجازه میدهد تا مهارتهای تفکر بالینی دانشجویان را درک نموده و آن را ارزشیابی نمایند. این مطالعه باهدف تعیین تأثیر رویدادنویسی اندیشمندانه بر ارتقاء مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی پرستاری انجام شد.   مواد و روشها: در این مطالعه نیمه تجربی تعداد 24 نفر از دانشجویان ترم 5 کارشناسی پرستاری به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. میزان تفکر انتقادی در دو گروه با استفاده از آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) در دو مرحله پیش و پسآزمون بررسی شد. دادهها پس از گردآوری توسط نرمافزار SPSS و آزمونهای آماری مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت.   یافتهها: میانگین و انحراف معیار نمره کل گروه آزمون و شاهد در پسآزمون به ترتیب 90/2 ± 75/10 و 95/2 ± 9 بود. با استفاده از آزمونتی مستقل اختلاف معنیدار آماری بین دو گروه مشاهده گردید (05/0> p ).   بحث و نتیجهگیری: نتایج این پژوهش با یافتههای سایر مطالعههای انجامشده همخوانی دارد و استفاده از روش رویدادنویسی اندیشمندانه میتواند موجب ارتقای مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری شود. بنابراین ضروری است مدرسین پرستاری این شیوه آموزشی را در دورههای آموزش نظری و بهویژه در محیط بالینی مورداستفاده قرار دهند.   کلیدواژهها: تفکر انتقادی، کارآموزی، رویداد نویسی اندیشمندانه، دانشجوی پرستاری     مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره سیزدهم، شماره اول، پیدرپی 66، فروردین 1394، ص 26-19   آدرس مکاتبه: دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران، تلفن: 36255777- 044   Email:Khorami.Abdolah@gmail.com   [1] مربی، دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران   [2] استادیار، دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران (نویسنده مسئول)   [3] مربی، دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران   [4] مربی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران   [5] مربی، دانشکده پرستاری و بهداشت خوی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، ارومیه، ایران   6 Reflective Journaling
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
مدیریت پرستاری