 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Khari Arani M,  Asayesh H,  Aliakbarzadeh Arani Z,  Zareh Sarvi A. COMPARING MENTAL HEALTH OF NORMAL STUDENT’S TEACHER WITH THE TEACHERS OF EXCEPTIONAL STUDENTS.  Nursing and Midwifery Journal 2014; 11 (12) 
URL: 
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1750-fa.html   
                    
                    خاری آرانی مجید،  آسایش حمید،  علی اکبرزاده آرانی زهرا،  زارع سروی علی. مقایسه سلامت روانی معلمان دانشآموزان عادی با معلمان دانشآموزان استثنایی.  مجله پرستاری و مامایی. 1392; 11 (12) 
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-1750-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    :       (7981 مشاهده)
                    
                    
                      مقایسه سلامت روانی معلمان دانشآموزان عادی با معلمان دانشآموزان استثنایی     مجید خاری آرانی [1] ، حمید آسایش [2] ، زهرا علی اکبرزاده آرانی [3] ٭ ، علی زارع سروی [4]     تاریخ دریافت 15/07/1392 تاریخ پذیرش 11/10/1392   چکیده   پیش زمینه و هدف: هدف از تحقیق حاضر یافتن پاسخی برای این پرسش است که آیا بین معلمان دانشآموزان عادی و معلمان دانشآموزان استثنایی از نظر سلامت روانی تفاوت وجود دارد یا خیر؟   مواد و روشها: طرح تحقیق به روش علّی مقایسهای است. آزمودنیهای این پژوهش متشکل از 35 نفر از معلمان دانشآموزان استثنایی و 51 نفر از معلمان دانشآموزان عادی مدارس ابتدایی شهرستان زرین شهر اصفهان بودند که بهطور تصادفی انتخاب شدند. ابزار به کار گرفته شده یک مقیاس 28 سؤالی GHQ28 است.   یافتهها: یافتههای آماری نشان داد که بهطور کلی بین سلامت روانی معلمان دانشآموزان استثنایی و معلمان دانشآموزان عادی تفاوت معنیداری وجود ندارد (05/0 P< ). همچنین نتایج موجود نشان میدهد که بین میانگین سلامت روانی معلمان مدارس دانشآموزان استثنایی بر اساس تحصیلات تفاوت وجود دارد به این معنا که F بهدست آمده در مورد تحصیلات و کل آزمون در سطح (05/0 P< ) معنیدار است، اما از نظر سن و سوابق خدمتی تفاوت معنیداری بین گروهها بدست نیامد.   بحث و نتیجهگیری: این مطالعه نشان داد که معلمان دانشآموزان استثنایی نسبت به معلمان دانشآموزان عادی از سلامت روانی برابری برخوردار هستند و در این میان هر چه سطح تحصیلات معلمان دانشآموزان استثنایی بیشتر شود وضعیت بهداشت روانی آنها نیز بهبود مییابد.   کلید واژهها : سلامت روانی، معلمان دانشآموزان استثنایی، معلمان دانشآموزان عادی     مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره یازدهم، شماره دوازدهم ، پی در پی53، اسفند 1392، ص 960-955     آدرس مکاتبه: قم، خیابان شهید لواسانی، مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشکده پیراپزشکی، تلفن: 09137295893   Email: zaliakbarzade@muq.ac.ir   [1] کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استان قم   [2] عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشکده پیراپزشکی، قم، ایران   [3] عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشکده پیراپزشکی، قم، ایران (نویسنده مسئول)   [4] کارشناس روانشناسی، سازمان آموزش و پرورش کاشان
                    
                    
                    
                     
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
پرستاری