دوره 17، شماره 3 - ( خرداد 1398 )                   جلد 17 شماره 3 صفحات 175-168 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bagheri M, kheirollahi N, hashemi M, ghanavatpur A, Niknejad R, akbari M. THE SURVAYING STUDENTS IDENTITY STYLES IN UNDERGRADUATE CLINICAL NURSING EDUCATION: A CROSS-SECTIONAL STUDY. Nursing and Midwifery Journal 2019; 17 (3) :168-175
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3707-fa.html
باقری مریم، خیرالهی نرگس، هاشمی مریم السادات، قنوات پور آفرین، نیک نژاد ریحانه، اکبری محمد. بررسی سبک‌های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی کارشناسی پرستاری: یک مطالعه توصیفی مقطع. مجله پرستاری و مامایی. 1398; 17 (3) :168-175

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3707-fa.html


1- دکترای پرستاری، گروه پرستاری سلامت بزرگسالان، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
2- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، n.kheirollahi@nm.mui.ac.ir
3- دکترای پرستاری، عضو گروه پرستاری مراقبت ویژه، عضو مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
4- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
5- انشگاه علوم پزشکی اصفهان
چکیده:   (3318 مشاهده)
پیش‌زمینه و هدف: شکل‌گیری هویت متاثراز عوامل بین فردی و اکتسابی است. در این راستا آموزش عالی می‌تواند فرصتی برای شکل‌گیری هویتی پایدار و کسب چارچوبی برای تصمیم‌گیری و حل مسئله فراهم کند. حال این سؤال مطرح است آیا ارتباطی بین مواجه با عرصه بالینی در دوره آموزشی و سبک هویت دانشجویان وجود دارد؟ در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی سبک‌های هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی پرستاری انجام گرفت.  مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر مطالعه‌ای توصیفی- مقطعی می‌باشد. نمونه‌های پژوهش از دانشجویان پرستاری‌ترم‌های 4 تا 7 در پایان دوره آموزش بالینی نیمسال تحصیلی 96-97 بودند. روش نمونه‌گیری در این مطالعه سرشماری بود. جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه دموگرافیک و پرسشنامه سبک‌های هویت ISI-6G برزونسکی انجام شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آماری کای اسکوئر و کراسکال والیس در نرم‌افزار SPSS نسخه 19 تحلیل شد. یافته‌ها: در این مطالعه 165 دانشجوی پرستاری شرکت داشتند. میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه 6/2 ± 22 سال بود. 2/26 درصد دانشجویان پسر دارای سبک هویت اطلاعاتی و 2/27 درصد دانشجویان دختر دارای سبک هویت هنجاری بودند، اما نتایج مطالعه حاضر حاکی از عدم ارتباط بین جنسیت و سبک هویت می‌باشد (05/0 p >). در این مطالعه ارتباط معنی‌داری بین‌ترم تحصیلی با سبک‌های هویت وجود داشت (04/0= P). بین سن، وضعیت تأهل و محل سکونت ارتباط معنی‌داری مشاهده نشد (05/0
متن کامل [PDF 423 kb]   (820 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb