 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Bagheri M,  kheirollahi N,  hashemi M,  ghanavatpur A,  Niknejad R,  akbari M. THE SURVAYING STUDENTS IDENTITY STYLES IN UNDERGRADUATE CLINICAL NURSING EDUCATION: A CROSS-SECTIONAL STUDY.  Nursing and Midwifery Journal 2019; 17 (3) :168-175
URL: 
http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3707-fa.html   
                    
                    باقری مریم،  خیرالهی نرگس،  هاشمی مریم السادات،  قنوات پور آفرین،  نیک نژاد ریحانه،  اکبری محمد. بررسی سبکهای هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی کارشناسی پرستاری: یک مطالعه توصیفی مقطع.  مجله پرستاری و مامایی. 1398; 17 (3) :168-175
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-3707-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- دکترای پرستاری، گروه پرستاری سلامت بزرگسالان، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران 
 2- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، n.kheirollahi@nm.mui.ac.ir
 3- دکترای پرستاری، عضو گروه پرستاری مراقبت ویژه، عضو مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران 
 4- دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 
 5- انشگاه علوم پزشکی اصفهان 
                    
                    
                    :       (4656 مشاهده)
                    
                    
                    پیشزمینه و هدف: شکلگیری هویت متاثراز عوامل بین فردی و اکتسابی است. در این راستا آموزش عالی میتواند فرصتی برای شکلگیری هویتی پایدار و کسب چارچوبی برای تصمیمگیری و حل مسئله فراهم کند. حال این سؤال مطرح است آیا ارتباطی بین مواجه با عرصه بالینی در دوره آموزشی و سبک هویت دانشجویان وجود دارد؟ در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی سبکهای هویتی دانشجویان در دوره آموزش بالینی پرستاری انجام گرفت.
 مواد و روشها: پژوهش حاضر مطالعهای توصیفی- مقطعی میباشد. نمونههای پژوهش از دانشجویان پرستاریترمهای 4 تا 7 در پایان دوره آموزش بالینی نیمسال تحصیلی 96-97 بودند. روش نمونهگیری در این مطالعه سرشماری بود. جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه دموگرافیک و پرسشنامه سبکهای هویت ISI-6G برزونسکی انجام شد. دادهها با استفاده از آزمونهای آماری کای اسکوئر و کراسکال والیس در نرمافزار SPSS نسخه 19 تحلیل شد. 
یافتهها: در این مطالعه 165 دانشجوی پرستاری شرکت داشتند. میانگین سنی افراد شرکتکننده در مطالعه 6/2 ± 22 سال بود. 2/26 درصد دانشجویان پسر دارای سبک هویت اطلاعاتی و 2/27 درصد دانشجویان دختر دارای سبک هویت هنجاری بودند، اما نتایج مطالعه حاضر حاکی از عدم ارتباط بین جنسیت و سبک هویت میباشد (05/0 p >). در این مطالعه ارتباط معنیداری بینترم تحصیلی با سبکهای هویت وجود داشت (04/0= P). بین سن، وضعیت تأهل و محل سکونت ارتباط معنیداری مشاهده نشد (05/0
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
پرستاری