دوره 8، شماره 2 - ( تابستان 1389 )                   جلد 8 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salem Safi R, AshrefRazaee N, Sheikhi N, Khosh klam M, Makhdoomi K H, Nabilo B et al . INVESTIGATION OF STUDING STYLES OF URMIA MEDICAL SCIENCE UNIVERSITY’S STUDENTS. Nursing and Midwifery Journal 2010; 8 (2)
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-188-fa.html
سالم صافی رضا، اشرف رضایی نیره، شیخی ناصر، خوشکلام معصومه، مخدومی خدیجه، نبی‌لو بهرام و همکاران.. بررسی شیوه های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 85. مجله پرستاری و مامایی. 1389; 8 (2)

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-188-fa.html


چکیده:   (15260 مشاهده)
  بررسی شیوه ­ های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1385     رضا سالم صافی [1] ، نیره اشرف رضایی [2] ، ناصر شیخی [3] ، معصومه خوشکلام [4] ، دکتر خدیجه مخدومی [5] ، دکتر بهرام نبی‌لو [6] ، علی بنی آدم [7]     تاریخ دریافت 1/1/89، تاریخ پذیرش 12/2/89     چکیده   پیش زمینه و هدف: داشتن برنامه مطالعاتی، استفاده از منابع معتبر، تلاش مستمر و عادات و روش­های مناسب در مطالعه ضامن یادگیری دروس دانشگاهی است و هدف بررسی شیوه‌های مطالعاتی و منابع درسی مطالعاتی مورد استفاده دانشجویان می­باشد.   مواد و روش­ها: مطالعه حاضر به روش توصیفی تحلیلی با جامعه آماری دانشجویان کل رشته­ها به روش نمونه‌گیری سهمیه­ای به تعداد326 نفر انتخاب شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها از طریق پرسش­نامه و تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش­های آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار spss استفاده شد.   یافته­ها : یافته­ها نشان داد میزان استفاده از کتابخانه دانشکده در هفته یک بار بوده و83 درصد دانشجویان میزان استفاده از جزوه­های کلاسی جهت مطالعه در طول ترم را زیاد و 91درصد میزان استفاده جهت آمادگی برای امتحان پایان ترم را خیلی زیاد عنوان نمودند. 59 درصد از دانشجویان آشنایی خود را با روش دقیق خوانی زیاد و 3/55 درصد از آشنایی با روش خواندن انتقادی کم ذکر نموده­اند. بین میزان ساعات مطالعه و دفعات مطالعه در طول ترم در هر روز همبستگی ضعیف و مقدار آن 27 درصد که در سطح 1 درصد معنی­دار می­باشد ( R=./27 P=0.00 n=302 ).   بحث و نتیجه گیری: برگزاری کارگاه روش­مطالعه و یادگیری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی از جمله اساتید راهنما و یا گذراندن واحد درسی روش­ها و فنون مطالعه و یادگیری توسط دانشجویان توصیه می­شود.     کلید واژه­ها : یادگیری، روش­های مطالعه ، کارگاه    فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره هشتم، شماره دوم، تابستان 1389، ص 82-76    آدرس مکاتبه : ستاد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، تلفن: 04412220531     عادات و روش­های مناسب در مطالعه و یادگیری دروس دانشگاهی می‌باشد. روش­های صحیح مطالعه و آمادگی مناسب برای یادگیری در کاهش مشکلات تحصیلی دانشجویان از جمله یادگیری و اضطراب امتحان مؤثر است.   مقدمه موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه مستلزم داشتن برنامه مطالعاتی، استفاده از منابع معتبر، تلاش مستمر و Email:r _ salemsafy @ yahoo.com   1 هم­طراز هیات علمی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (نویسنده مسئول)   2 کارشناس، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   3 کارشناس مسئول، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   4 مربی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   5 استادیار، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   6 دانشیار، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه   7 کارشناس، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
متن کامل [PDF 185 kb]   (1989 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb