دوره 21، شماره 10 - ( دی 1402 )                   جلد 21 شماره 10 صفحات 808-804 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ziarat A, Yari Haj Atalo J, Hojati S, mohammadpour Y. LETTER TO EDITOR: SITUATION ANALYSIS AND PRESENTING THE CONTINGENCY MODEL OF INTERPROFESSIONAL EDUCATION IN THE HEALTH SYSTEM. Nursing and Midwifery Journal 2024; 21 (10) :804-808
URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-5024-fa.html
زیارت آتوسا، یاری حاج عطالو جهانگیر، حجتی سید عبدااله، محمدپور یوسف. نامه به سردبیر: تحلیل موقعیت و ارائه مدل اقتضایی آموزش بین حرفه‌ای در نظام سلامت. مجله پرستاری و مامایی. 1402; 21 (10) :804-808

URL: http://unmf.umsu.ac.ir/article-1-5024-fa.html


1- دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، گروه علوم تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز
2- استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران (نویسنده مسئول) ، j.yari@iaut.ac.ir
3- استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب
4- استادیار، مرکز تحقیقات ایمنی بیمار، پژوهشکده تحقیقات بالینی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
چکیده:   (326 مشاهده)
فلسفه آموزش بین حرفه‌ای این است که دانشجویان حرفه‌های مختلف سلامتی یاد بگیرند برای کار مشارکتی و تیمی بهتر آماده شوند. سازمان بهداشت جهانی حمایت جهانی در سال 2010 چارچوب عملی برای آموزش بین حرفه‌ای را منتشر کرد. آموزش بین حرفه‌ای مدعی ارتقاء مهارت‌های برقراری ارتباط در حرف سلامتی است که از طریق همکاری و کار تیمی باعث بهبود نتایج بیمار می‌شود. برای بهبود آموزش بین حرفه‌ای نیاز به چارچوب تئوریکی جامعی است تا سازمان‌ها را در رسیدن به اهداف خود راهنمایی کنند. مطالعات کمی مستقیماً به چارچوب تئوریکی ویژه برای آموزش بین حرفه‌ای پرداخته‌اند. اکثر مطالعات بر پایه تئوری یادگیری بزرگ‌سالان، نظریه‌های روان‌شناختی از رفتار گروهی و رویکردهای کار تیمی و سازمان‌دهی یادگیری می‌باشند. نقشه مفهومی جامع ارائه‌شده در مورد آموزش بین حرفه‌ای در این مقاله، می‌تواند باعث بهبود ارتباط مؤثر، مشارکت و کار تیمی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی شده و نهایتاً منجر به بهبود یادگیری بالینی دانشجویان و ارتقاء کیفیت مراقبت از بیمار شود.

 
متن کامل [PDF 690 kb]   (462 دریافت)    
نوع مطالعه: نامه به سردبیر | موضوع مقاله: آموزش علوم پزشکی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله پرستاری و مامایی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Nursing And Midwifery Journal

Designed & Developed by : Yektaweb